شناسهٔ خبر: 29952589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید مقاومت فلسطینی بر وحدت ملی در برابر صهیونیست های غاصب

گروه های مقاومت فلسطینی در غزه بر لزوم وحدت ملی فلسطین برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، گروه های مقاومت فلسطینی در غزه بر لزوم وحدت ملی فلسطین برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
یکی از رهبران گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه در کنفرانسی خبری در پی عملیات امروز در سرزمینهای اشغالی گفت : «در عملیات خود در هفته های اخیر، از طریق اتاق عملیات مشترک خود، پیام واضحی را به گوش دشمن رساندیم، با این مضمون که گروه های مقاومت در غزه یکدل و هماهنگ هستند و با هم برنامه ریزی می کنند و با همه امکانات خود، دشمن صهیونیستی را هدف قرار می دهند. بنابراین پیام ما از غزه به عنوان جنبش مقاومت اسلامی حماس، و به عنوان رهبران گروه های فلسطینی در غزه این است که باید محاصره غزه شکسته و مقاومت پیروز شود. باید ملت فلسطین پیروز و این هماهنگی امنیتی ننگین با صهیونیستها متوقف و ملت فلسطین متحد شود. پیام ما برای فردا نیز این است که به یاری خدا همگی با به دست گرفتن اسلحه بخاطر این میهن و ملت، در برابر این دشمن خواهیم ایستاد».
<div id="video-display-embed-code_2942407" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2301492/2942407?width=340&height=240"></script></div>

یکی دیگر از رهبران مقاومت فلسطین نیز گفت: «امروز معادله برابر شد، یعنی سه شهید ما در برابر سه کشته آنان. معادله اینگونه برقرار می شود و اینگونه مقابله به مثل می کنیم. ملت فلسطین امروز تاکید می کند که جنگ، رو در رو است و با دلاوری در برابر متجاوزان و اشغالگران می ایستد. آنچه امروز اتفاق افتاد، پیام فلسطینی روشنی است مبنی بر اینکه ملت فلسطین تنها طرفی نخواهد بود که شهدایش را تشییع می کند بلکه رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست نیز باید با کشته شدگان خود وداع کنند».
وی افزود: «در این راستا باید به چند مسئله توجه کنیم. مسئله اول این است که باید پایگاه و زمینه سیاسی را برای تشدید مبارزه ملی فلسطینی فراهم کنیم و در این راه به پایان دادن به چند دستگی ها و وحدت در برابر اشغالگران و همه طرحهای تجاوزگرانه آنها نیاز داریم. باید با وحدت ملی فلسطینی جامع و مقاومت فلسطینی چند بعدی بر اساس آنچه که قانون بین المللی به ما اجازه می دهد، به اقدامات رژیم اشغالگر پاسخ دهیم. مسئله دوم این است که ما باید به وحدت ملی و مردمی برسیم که پایگاهی اصلی برای حمایت از مقاومت فلسطین در همه جوانب باشد. مسئله سوم نیز این است که باید از همه تعهدات اسلو دست بکشیم، یعنی دست از هماهنگی امنیتی برداریم و از توافق اقتصادی پاریس خارج شویم».
 
حضور اسماعیل هنیه در مراسم شهدای فلسطینی 
 
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مراسم یادبود عمر صالح البرغوثی و اشرف نعالوه شهدای امروز کرانه باختری که در غزه برگزار شد ، حضور یافت.
هنیه در سخنانی با درود به روح شهدای فلسطینی و شهدایی که این مراسم به یاد آنها برگزار شد ، افزود این شهدا ثابت کردند کرانه باختری همچنان موطن قهرمانان است و در مسیر مقاومت گام بر می دارد و همه تلاش های سیاسی و امنیتی برای دور کردن این نسل قهرمان از توجه به قضیه فلسطین بی فایده بوده است.
وی تصریح کرد این شهدا ثابت کرده اند کرانه باختری همچنان قهرمان و وفادار به راه مقاومت باقی مانده است و تمامی عوامل سیاسی و امنیتی برای دور کردن این منطقه از مقاومت نتوانسته است این نسل قهرمان را از آرمان فلسطین دور کند.
هنیه گفت آنچه امروز در کرانه باختری اتفاق افتاد بیانگر تغییر در این منطقه است یعنی کارهایی که در طول سالهای اخیر برای تضعیف کرانه باختری شد در حال به پایان رسیدن است تا با خون ، شهادت و مبارزه ، صفحه جدیدی از رویارویی با اشغالگران گشوده شود. با افتخار و عزت به هموطنانمان در کرانه باختری و این خانواده های مجاهد یعنی خانواده های برغوثی و نعالوة به دلیل نقششان در تاریخ طولانی مبارزه درود می فرستیم. وقتی از صالح برغوثی سخن می گوییم سخن از فرزند عمر البرغوثی ، اسیر قهرمان ، برادرزاده اسیر نائل البرغوثی ، و خواهر زاده اسیر جاسر البرغوثی است در نتیجه ما با فهرستی از انسان های بزرگ و خانواده ای از خانواده های مجاهدان و مقاومان مواجهیم. شهید اشرف نعالوه نیز از نامش پیداست که در مسیر جهاد و شهادت شریف است. خون این جوانان برای دیگر جوانان ما راهگشای قدس و مسجد الاقصی خواهد بود.
 
<div id="video-display-embed-code_2942927" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2301492/2942927?width=340&height=240"></script></div>
 
صهیونیست ها رنگ آرامش را نخواهند دید
 
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری دیگر رنگ آرامش را نخواهند دید.
مصعب البریم درباره بیانیه این جنبش درخصوص عملیات امروز در سرزمینهای اشغالی گفت: «بیانیه ما تنها یک وعده نیست بلکه تداوم مقاومتی است که ملت فلسطین آن را در نوار غزه و کرانه باختری و طولکرم و اردوگاه عسکر در نابلس و رام الله و قدس دنبال می کند. پس از شهادت نعالوه و البرغوثی، شاهد سریعترین واکنش در طول نزاعها با دشمن صهیونیستی بودیم. این واکنش تنها ترساندن و برهم زدن توازن دشمن صهیونیستی را در سطوح امنیتی و میدانی و سیاسی و نظامی به دنبال نداشت، بلکه پیامی از سوی ملت فلسطین است با این مضمون که دشمن صهیونیستی نیز باید هزینه اشغالگری و شهرک سازی و تعدی به خون ملت ما و ترور اعضای مقاومت در کرانه باختری را بپردازد. ملت ما در کرانه باختری هرگز به شهرک نشینان اجازه نخواهند داد در خاک ما رنگ آرامش را ببینند و دیگر این زمان گذشته است که بتوانند به راحتی از کنار فلسطینیان عبور کنند و با آنها همزیستی داشته باشند و قطعا هیچ یک از ساکنان کرانه باختری هرگز یک شهرک نشین را به عنوان همسایه یا دوست نخواهد پذیرفت. این شهرک نشین و دشمن صهیونیستی، اشغالگر و غاصب و قاتل و جنایتکار و تروریسم است و این اشغالگر در سرزمین ما هیچ سرنوشتی جز رویارویی یا تسلیم یا بیرون رفتن از خاک ما ندارد».
 
راهپیمایی گروه های فلسطینی 
 
گروههای فلسطینی در نوار غزه در حمایت از فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی رود اردن و اعلام حمایت از عملیات ضد صهیونیستی مبارزان فلسطینی به خیابانها آمده اند و در حال راهپیمایی هستند. این راهپیمایی با شعار «دلاوری و فداکاری» برگزار می شود.
 
<div id="video-display-embed-code_2942002" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2301492/2942002?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما