شناسهٔ خبر: 29951898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۶ درصد تایرهای سواری کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود

R41348/P1361/S6,56/CT11

مدیرعامل شرکت کویرتایر از تولید ۳۶ درصد تایرهای سواری کشور در این مجموعه خبر داد و گفت: این مجوعه ۱۷ درصد از ارزش ریالی صنعت کشور را به دست دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید محمدحسین زینلی صبح امروز در نشست اعضای شورای اسلامی کار استان  خراسان جنوبی که در شرکت کویرتایر برگزار شد اظهار  داشت: در حال حاضر 16 درصد از جمعیت صنعتی استان در کویرتایر مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 35 درصد از جامعه صنعتی بیرجند در شرکت کویرتایر مشغول هستند گفت: بالغ بر یک هزار و 800 نفر نیرو داریم که از این تعداد 400 نفر تاکنون بازنشسته شده‌اند.

مدیر عامل شرکت کویر تایر با بیان اینکه این مجوعه 17 درصد از ارزش ریالی صنعت کشور را به دست دارد تصریح کرد: 36 درصد تایرهای سواری کشور و 12 درصد از کل تایر کشور در کویرتایر بیرجند تولید می‌شود.

وی از تولید 41 میلیون حلقه تایر در طول بیست سال گذشته در شرکت کویرتایر خبر داد و بیان کرد: تناژ این میزان حلقه لاستیک تولید شده بالغ بر 43 هزار تن بوده است.

زینلی ارزش ریالی این میزان تولید لاستیک را  بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: 40 درصد مالیات بر ارزش افزوده استان را نیز کویرتایر تامین می‌کند.

وی تاکید کرد: در این در شرایط بد اقتصادی که برخی صنایع کار نمی‌کنند کویرتایر با ظرفیت بالا در حال تولید تایر است اما برای تامین مواد اولیه مشکل داریم و به هر طریقی شده تولید می‌کنیم تا خط تولید متوقف نشود.

مدیرعامل شرکت کویرتایر خطاب به کارکنان این کارخانه گفت: خداوند سفره روزی حلالی در کنار مرز شرقی کشور برای شما خلق کرده که خودتان  باید حافظ و نگهدارنده این سفره پربرکت اقتصادی باشید.  

انتهای پیام/ن

نظر شما