شناسهٔ خبر: 29951254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح زمستانه پلیس راه استان کرمان

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: طرح زمستانی پلیس راه کرمان همزمان در همه نقاط کشور از امروز آغاز و تا ۲۱اسفند ماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

طرح زمستانه پلیس راه استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ علی نجفی رئیس پلیس راه شمال استان در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: هدف ازاین طرح توجه به شرایط خاص جوی در مناطق کوهستانی و ایجاد شرایط ارتقاء سلامت در سفر است.

وی افزود: پلیس و سایر اداره های مرتبط با حضور پررنگ درجاده های درون و برون شهری اهداف خدمت رسانی و تامین نظم و انضباط بیشتر درایام زمستانی را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: مهمترین نکته در طرح سفرهای زمستانی ارتقاء صحت و سلامت رانندگان می باشد که با ایجاد شرایطی در تسهیل عبور و مرور و کنترل وسایل نقلیه در دستور کار تیم های پلیس راه قرار می گیرد.

سرهنگ نجفی گفت: در سه ماهه زمستان سال قبل در کل استان کرمان در جاده ها 187 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده و یک هزار و 142 نفر مجروح شدند.

رییس پلیس راه استان کرمان اظهار کرد: بیش از 51 درصد حوادث زمستان گذشته در شمال استان از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده که عمدتا در سرعت بالا اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در جاده لغزنده و شرایط بارندگی مهم ترین نکته ای که رانندگان باید رعایت کنند، کاهش سرعت است، افزود: 59 درصد حوادث رانندگی در زمستان سال گذشته در محورهای اصلی و 41 درصد در محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است.

نجفی تصریح کرد: باید همیشه توجه کرد رانندگی در جاده های لغزنده و زمان بارش باران و برف با رانندگی در شرایط عادی کاملا متفاوت است و تمیز نگه داشتن شیشه ها و آیینه ها و چراغ های وسیله نقلیه در زمستان است و تنظیم باد لاستیک ها و عاج دار بودن بسیار مهم است.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز و دقت بیشتر در رانندگی، عنوان کرد: در شرایط هوای ابری و بارندگی، رانندگی با چراغ های روشن کمک زیادی به کاهش وقوع حوادث می کند و رعایت کردن فاصله ایمن با خودروی جلویی مسئله مهمی است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه توقف ایمن و ترمز زدن صحیح از نکات دیگری است که رانندگان باید در فصل زمستان مورد توجه قرار بدهند، اظهار کرد: توصیه ما این است رانندگانی که در جاده ها تردد دارند، در صورت بروز مشکل و توقف در جاده، از کاور فسفری شبرنگ استفاده کنند که کمک زیادی به حفظ جان خود می کنند.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح زمستانه پلیس راه کرمان

نظر شما