شناسهٔ خبر: 29951145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به مدت ۴ روز در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران

نمایش توانمندیهای صادراتی ایران در «ایران اکسپو ۲۰۱۸»

سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۱۸) با شعار حمایت از کالای ایرانی و با هدف افزایش تولید داخلی و اشتغالزایی و با حضور فعالان بخش صادرات کشور در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو 2018) با حضور فعالان بخش صادرات کشور از امروز (پنجشنبه 22 آذرماه) در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که تا 25 آذر برپاست 260 شرکت داخلی و بیش از 611 بازرگان از ۵۷ کشور جهان حضور دارند.

 

260 شرکت داخلی در 12 گروه کالای صنایع غذایی، کشاورزی، خودرو، صنایع دستی، قطعات صنعتی، برق و انرژی، فرش، نساجی، چرم و پوشاک، لوازم خانگی، محصولات سلولزی بهداشتی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و صنایع ساختمانی در این نمایشگاه حاضر هستند.

 

همچنین 611 تاجر و بازرگان خارجی از 57 کشور و 25 هیات تجاری شامل 366 بازرگان و تاجر از 18 کشور نیز در این رویداد صادراتی حضور دارند. امسال در این نمایشگاه بخش های جدیدی از جمله پاویون ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده است. فعال هستند.

 

بنابراین گزارش، این نمایشگاه در راستای عمل به فرامین رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و با شعار حمایت از کالای ایرانی و با هدف افزایش تولید داخلی و اشتغالزایی و بازاریابی کالاهای ایرانی در داخل کشور، تقویت بنیه تولیدی شرکت های کوچک و متوسط در کنار حضور شرکت های مطرح صادراتی و بی اثر کردن تحریم ها علیه ایران با دیپلماسی اقتصادی و پرچمداری بخش خصوصی برپا شده است.

 

این گزارش می افزاید: در این نمایشگاه نشست هایی با هدف بررسی چالش‌ های تولید صادرات محور، سیاست‌ گذاری صادرات، نقش شرکت‌ های واسط، توسعه صادرات، تعاملات بانکی و خدمات مالی برگزار می شود. برگزاری ۳۰۰ نشست رو در رو برای تجار و بازرگانان داخلی و خارجی برای تسهیل در ارائه خدمات و فروش بهتر فناوریها و محصولات ایرانی از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

 

این نمایشگاه صبح امروز با حضور «نصرالله جهانگرد»، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «شکرالله حسن بیگی»، سرپرست استانداری و جمعی از سفرای کشورهای دارای مراودات اقتصادی با ایران در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد.

 

یادآور می شود: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ قرارداد و تفاهم‌ نامه تجاری و صادراتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار منعقد شده بود./

 

 

نظر شما