شناسهٔ خبر: 29950699 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاهبردار تلفنی در بوشهر شناسایی شد

بوشهر-ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: فردی محکوم که از داخل زندان با برقراری تماس تلفنی از مردم بویژه شهروندان بوشهری کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ جوشن سهرابی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی دریافت گزارش های متعدد شهروندان و تعدادی از کارکنان نهاد های دولتی مبنی بر کلاهبرداری تلفنی از آنها، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی بیان کرد: با بررسی و تحقیقات اولیه و اظهارات شاکیان مشخص شد کلاهبردار با سوژه مورد نظر خود تماس تلفنی برقرار و عنوان می‌کند که فرد برنده جایزه نقدی یا کمک ‌هزینه سفر به عتبات عالیات شده است.
سهرابی ادامه داد: متهم پس‌ از آن با فریب دادن اشخاص، آنها را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با راهنمایی‌های غلط و پیچیده، نسبت به انجام عملیات بانکی و برداشت از حساب آنها اقدام می‌کند.
وی افزود: با انجام تحقیقات اطلاعاتی کارآگاهان پلیس، مشخص شد فردی که به اتهام حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده با تشکیل گروهی از زندانیان در زندان و استفاده از خطوط مختلف تلفن همراه اقدام به کلاهبردی از مردم بویژه تعدادی از شهروندان بوشهری می کرده است.
سهرابی اظهار داشت: با هماهنگی قضایی همچنان تحقیقات از این کلاهبرداران ادامه دارد.
وی افزود: از شهروندان انتظار می رود در صورت مواجهه با تماس های مشکوک به بهانه برنده شدن در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، کمک هزینه سفر به عتبات و عالیات و سفارش و خرید فروش مواد غذایی، پیش از واریز وجه از صحت موضوع اطمینان حاصل کنند تا مورد کلاهبرداری افراد سودجو قرار نگیرند.
6043/7212

نظر شما