شناسهٔ خبر: 29950683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مرکز زیبایی غیر مجاز در رشت پلمب شد

رشت - ایرنا - به همت تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، یک مرکز غیر مجاز زیبایی در رشت شناسایی و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی استان پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاون درمان این دانشگاه گفت: در پی بازدیدهای میدانی کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و گزارشات مردمی، مشخص شد یک فرد غیر پزشک و فاقد صلاحیت با راه اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در یکی از مطب های دندانپزشکی رشت، به انجام لیرز درمانی و سایر اعمال زیبایی و دخالت در کارهای تخصصی پزشکی با استفاده از دستگاه های پیشرفته که نیاز به مجوز خاص داشت، اقدام می کرد.
اسماعیل نورصالحی افزود: پس از بررسی های به عمل آمده مطب او پلمب و پرونده این تخلف نیز برای برخورد قانونی از طریق کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.
وی اظهار داشت: بر اساس آیین نامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده از هر گونه تجهیزات و دستگاه های غیر متعارف درمانی در مطب پزشکان ممنوع بوده و هیچ کس نمی تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای قانونی از این دستگاه ها برای درمان بیماران استفاده کند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درمانی، سریعا موضوع را به سامانه 190 اطلاع دهند و یا به صورت حضوری موضوع را به کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه گزارش کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر 194 مرکز بهداشتی، 969 خانه بهداشت و 42 پایگاه بهداشتی شهری و روستایی در استان گیلان فعال است.
گیلان دارای 36 بیمارستان دولتی و خصوصی، یک هزار و 450 پزشک عمومی، 900 متخصص در رشته های مختلف و 500 دندانپزشک است، شش هزار و 158 کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.
7286/2007

نظر شما