شناسهٔ خبر: 29950385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

توجیه دولت در کاهش بودجه دفاعی در سال ۹۸

منبع: فارس

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بودجه دفاعی را در سال ۹۸ کاهش داده و توجیهش این است که ارتش و سپاه می‌توانند بودجه خود را از محل صندوق توسعه ملی تأمین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ به دنبال کاهش بودجه دفاعی بوده است.

وی ادامه داد: توجیه دولت برای این کار این است که تأمین بودجه دفاعی کشور از محل صندوق توسعه ملی اتفاق بیفتد و ارتش و سپاه با گرفتن اذن رهبر معظم انقلاب بتوانند از صندوق توسعه ملی برداشت داشته باشند که البته بنده بعید می‌دانم که رهبر معظم انقلاب با چنین موضوعی موافقت داشته باشند. 

بیشتر بخوانید:

تغییر لایحه بودجه ۹۸ در وقت اضافه

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع سبد حمایتی دولت برای مردم، اظهار داشت: دولت مدعی است که در آذرماه به حساب هر خانواری که درآمد آنها زیر ۳ میلیون بوده ۲۰۰ هزار تومان واریز کرده و مجموع این مبلغ واریزی ۹ هزار میلیارد تومان بوده است. 

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: کل بودجه‌ای که برای هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۷ درنظر گرفته شده  ۵۰ هزار میلیاردتومان است که دولت تقریبا یک پنجم آن را در آذرماه امسال به حساب مردم واریز کرده بدون اینکه این موضوع در قانون پیش‌بینی شده باشد. 

وی در پایان گفت: سؤال اینجاست که آیا این واریز در ماه‌های آتی هم اتفاق خواهد افتاد؟‌ موضوع دیگر اینکه با توجه به شرایط سخت معیشتی، هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد و پرداخت این مبالغ تحت عنوان سبد حمایتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باعث می‌شود تا صف طویلی برای تحت پوشش قرار گرفتن مردم توسط این نهادهای حمایتی در مقابل این سازمان‌ها را شاهد باشیم.

نظر شما