شناسهٔ خبر: 29950378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگاه علوم اعصاب شناختی در بوشهر آغاز به کار کرد

بوشهر- ایرنا- چهارمین کارگاه علوم اعصاب شناختی مدارس استعدادهای درخشان منطقه پنج کشور با حضور دانش آموزان استان های خوزستان، فارس و لرستان روز پنجشنبه دربوشهر آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این کارگاه با هدف آشنایی دانش آموزان با علوم جدید، روش های علمی و پژوهشی جدید و آشنایی با کاربرد علوم در رشته های مختلف برگزار شده است.
ناصر کرمی افزود: کارگاه های دانش‌آموزی فرصتی هستند تا دانش‌آموزان در محیطی جذاب، فارغ از محدودیت‌های نظام کلاسیک آموزشی، با علوم گوناگون آشنا شوند.
وی اظهار داشت: برنامه‌های کارسوق‌ها شامل جلسه‌های گفت ‌وگو، آزمایش، بحث، کارگاه‌های عملی، مسابقه و سایر روش‌های متنوع برای آموزش هستند.
کرمی با تاکید بر توسعه تحقیق و پژوهش اضافه کرد: گسترش کارگاه ها به‌عنوان یکی از مهم‌ ترین برنامه‌های مدارس استعداد های درخشان است که با توجه به سیاست های آموزش و پرورش این کارگاه ها در سایر رشته‌های علوم و فناوری برگزار می شود.
وی یادآور شد: ساعت علمی و آموزشی از جمله مهمترین بخش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که همواره مورد توجه خانواده ها قرار دارد.
کرمی بیان کرد: تلاش می شود مسئولان با همکاری خانواده ها بهترین شرایط علمی و آموزشی را برای کسب علم و دانش دانش آموزان فراهم شود.
این مقام مسئول اظهارداشت: بخش زیادی از توسعه و پیشرفت کشور در گرو پیشرفت علمی است و یکی از مهمترین شاخص های پیشرفت در دنیا شاخص تولید علم است در همین راستا برای رسیدن به جایگاه برتر علمی باید در این بخش هزینه شود.
وی یادآور شد: تلاش می شود با برگزاری چنین کارگاه هایی روحیه پژوهشی دانش آموزان تقویت تا در آینده بتوانند در زمینه تولید علم گام های اساسی بردارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این کارسوق ها فرصتی است که دانش آموزان بتوانند ایده، دانش و برتری علمی خود را به نمایش بگذارند.
6043/6047

نظر شما