شناسهٔ خبر: 29950377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آبخیزداری تنها راه نجات شاهرود از کم آبی است

شاهرود- ایرنا- فرماندار شاهرود گفت: تا زمان اجرایی شدن طرح های انتقال آب، تنها راه نجات شاهرود از کم آبی آبخیزداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد کرم محمدی پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه مدیران برای انجام بسیاری از طرح ها در حوزه روستایی می توانند از اهالی منطقه نیز کمک بگیرند، افزود: 15 میلیارد ریال برای احیای قنات های شاهرود اختصاص یافته اما هنوز یک ریال از آن دریافت نشده است در حالی که می توان این پول را به مردم روستا داد تا آن ها کار را انجام دهند.
وی همچنین با تشکر از عملکرد مدیر کل راه و ترابری استان سمنان برای پیگیری طرح های حوزه راه در سفر ریاست جمهوری از عملکرد برخی از مدیران کل در این زمینه انتقاد کرد.
معاون استاندار سمنان از حضور حماسی مردم شاهرود در استقبال از رئیس جمهوری هم تقدیر کرد و گفت: احترام به رئیس جمهوری احترام به نظام و تمامیت ارضی این کشور است.
محمدی با بیان اینکه رئیس جمهوری از نحوه استقبال مردم شاهرود بسیار راضی بوده، ابراز داشت: البته از شهرهای همجوار هم مردم برای استقبال آمده بودند ولی جمعیت استقبال کننده شاهرودی بسیار قابل توجه بود.
وی همچنین با یادآوری اینکه رئیس جمهوری خواسته دیرینه مردم شاهرود را اجرایی کرد، افزود: همه امیدوار بودند مجوز مرز هوایی اعلام شود اما رئیس جمهوری فراتر از انتظارها فرودگاه شاهرود را بین المللی اعلام کرد.
فرماندار شاهرود با تأکید بر ضرورت تلاش برای استمرار پروازهای فرودگاه شاهرود، تصریح کرد: مردم با وجود مشکلات معیشتی قدردان نظام هستند و اگر بدانند مسوولان برای رفع مشکلات تلاش می کنند کمبودها را جبران می کنند.
محمدی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود خواست برای جذب سرمایه گذار و انجام کارهای مراجعه کنندگان، مراحل اداری را سریع تر انجام دهند.
وی به عملکرد بانک ها برای اعطای تسهیلات نیز اشاره کرد و گفت: برخی از بانک ها مانند پست بانک و کشاورزی عملکرد خوبی در این زمینه داشتند اما برخی دیگر از بانک ها کمترین توفیق را داشتند. برای نمونه یکی از بانک ها در یکی از روستاها چهار ضامن با نامه کسر حقوق درخواست کرده آن هم برای 30 میلیون تومان، در حالی که گاهی وقت ها حتی 10 میلیون تومان می تواند تحول بزرگی در زندگی افراد ایجاد کند پس باید تا جایی که می توانید به مردم کمک کنید.
یکی از اعضای کمیته مردمی حمایت از پروازهای فرودگاه شاهرود هم با تأکید بر اینکه باید آمار مسافران فرودگاه شاهرود را افزایش داد، افزود: کمیته مردمی بیش از سه سال پروازهای فرودگاه را سرپا نگه داشته و از ابتدای آبان هم پروازهای چارتری برقرار شده و به این منظور هفته ای 250 میلیون ریال از سوی کمیته مردمی پرداخت می شود.
صالحی مقدم اضافه کرد: اگر تنها یک درصد از مسافرانی که با قطار و اتوبوس به شاهرود سفر می کنند از هواپیما استفاده کنند پروازها به طور دائم برقرار می شود.
وی همچنین از دانشگاه های علوم پزشکی و صنعتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود، البرز شرقی و فرمانداری شاهرود برای حمایت از پروازهای فرودگاه شاهرود قدردانی کرد.
عضو شورای بخش بیارجمند هم در این نشست به بیان برخی مشکلات این بخش از شهرستان پرداخت. نبود استحکام در مدارس روستایی، نبود مستمر پزشک در مراکز بهداشت، خرابی راه های روستایی بخش بیارجمند، کم آبی و فرسودگی شبکه آب رسانی در روستاها، نبود سالن ورزشی و زیرساخت های فناوری اطلاعات از جمله مهم ترین مشکلات این بخش اعلام شد.
7359/6167

نظر شما