شناسهٔ خبر: 29950356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اقامت بیش از دو هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه های بوم گردی منطقه شهداد

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر گردشگر خارجی در اقامتگاه های بوم گردی شهداد اقامت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، غلامرضا فرخی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 2 هزار و 300 نفر گردشگر خارجی در اقامتگاه های بوم گردی شهداد اقامت کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد را نشان می دهد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 33 اقامتگاه بوم گردی در شهداد راه اندازی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با راه اندازی و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهداد، ماندگاری گردشگران در این منطقه افزایش یافته است.

 

فرخی با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی توانسته اند زمینه اشتغال زایی مناسبی را ایجاد کنند، افزود: هر اقامتگاه به شکل مستقیم زمینه اشتغال 3 نفر و به طور غیر مستقیم 10 نفر را ایجاد می‌کند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از افزایش 30 درصدی ورود گردشگران ایرانی و خارجی به منطقه شهداد خبر داد و گفت: اکثر گردشگرانی که به شهداد وارد می شوند از کشورهای اروپایی شامل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و غیره هستند.

 

وی با بیان اینکه بازدید از اماکن تاریخی، محوطه های باستانی و همچنین مناطق بکر گردشگری مانند بیابان لوت دارای ضوابط خاصی است که گردشگران باید آنها را رعایت کنند، افزود: متاسفانه رایج ترین اتفاقی که در منطقه شهداد رخ می دهد ریختن زباله توسط گردشگران است که امیدواریم دیگر شاهد این گونه اتفاقات ناخوشایند از سوی آنها نباشیم.

 

فرخی با اشاره به اینکه  همه تورهای گردشگری باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کنند، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و پیگیری های به عمل آمده تاکنون با گروههای غیر مجاز که وارد بیابان لوت و کلوت های شهداد شده و یا قصد سفر به این منطقه را داشته اند، برخورد شده است.

نظر شما