شناسهٔ خبر: 29950326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرداری‌ها در نظام صنفی کشور جایگاه ویژه‌ای ندارند

شهردار خوی گفت:شهرداری‌ها در نظام صنفی کشور جایگاه ویژه‌ای ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،اکبرزاده شهردار خوی در جلسه ساماندهی صنایع کارگاهی بابیان اینکه، تحقق مدیریت واحد شهری زمینه ساز حل مشکلات عدیده شهری است و گفت: بیشترین حجم مشکلات امروز شهر‌های کشور به دلیل عدم اجرای مدیریت واحد شهری است و بیشتر شهر‌های کشور ناشی از این مقوله است.

شهردار خوی اظهار داشت: همواره از شهر‌ها بعنوان موجودی زنده یاد می‌شود که تمامی اجزای آن به هم پیوسته بوده و نگاه جزیره‌ای نمی‌تواند شهر‌ها را به سمت و سوی توسعه سوق دهد.

اکبرزاده افزود: عدم وجود سیاست کلی و نگاه کلان در شهر‌ها از یکسو و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی امروز موجب عدم یکپارچگی اقدامات در حوزه‌های مختلف شهر بوده است.
 
وی در بخش صنوف مزاحم و صنایع کارگاهی نیزگفت: با توجه به نقش شهرداری در مدیریت شهر، متاسفانه مسئولیتی برای شهرداری متصور نشده و جایگاه ویژه‌ای برای شهرداری در نظام صنفی کشور پیش بینی نشده است.

وی افزود: ساماندهی صنوف مزاحم طبق قوانین جاری بر عهده نظام صنفی است و شهرداری تلاش می‌کند تا با توجه به سیاست‌های کلی مدیریت شهری گام‌های مناسبی برای رفع مشکلات شهروندان، بهبود محیط شهری و ایجاد انسجام مناسب در شهر بردارد.

اکبرزاده درمورد صدور مجوز‌ها نیز گفت: صدور مجوز‌های آموزشگاهی، مطب پزشکان در هسته مرکزی و بسیاری از صنوف مختلف در سطح شهر بدون در نظر گرفتن ضوابط و ساختار شهری و سیستم ترافیکی شهر، همچنین عدم استعلام از شهرداری و توجه نکردن به کاربری‌های املاک در بخش‌های مختلف شهر در زمان صدور پروانه فعالیت موجب مضاعف شدن مشکلات شهروندان می‌شود.
شهردار خوی تاکید کرد: ساماندهی صنایع کارگاهی و صنوف مزاحم با توجه به شرایط فعلی شهر خوی ضروریست.
 
اکبر زاده درپایان سخنان خود گفت: مکان یابی مناسب برای فعالیت‌های صنایع کارگاهی باید صورت بگیرد و شهرداری جلسات مختلفی با ادارات و نهاد‌های ذیربط در راستای اجرایی شدن و نحوه ساماندهی و انتقال این صنوف در دستور کار خود قرار داده است.
 
انتهای پیام/
 

جلسه ساماندهی صنایع کارگاهی

نظر شما