شناسهٔ خبر: 29950228 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات:

محصولات فناوری ارتباطات ایران توان حضوردر بازارجهانی را دارد

تهران- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حضور در بازارهای جهانی نیازمند عرضه محصولاتی برخوردار از استانداردهای بین المللی است، گفت که تولیدات حوزه فناوری اطلاعات ایران با داشتن چنین قابلیتی، توان حضور در این بازارها را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نصرالله جهانگرد روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو 2018) اظهار داشت: تعادل میان اقتصاد و ملل بخشی از ساز و کارهای اجتماعی و اقتصادی است و مبادله اقتصادی، فنی و تجاری بخشی از حیات هر کشور به شمار می رود.
وی تصریح کرد: هرچه بتوان در این عرصه حاضر شد، به همان میزان منجر به تقویت توان اقتصاد داخلی کشور خواهد شد.
جهانگرد افزود: در این نمایشگاه برای نخستین بار فعالان حوزه فناوری ارتباطات ایران موفق به حضور در کنار صادرکنندگان شده‌اند.
وی گفت: 12 گروه صنعتی و خدماتی در این نمایشگاه حضور دارند که هر کدام در مبادلات اقتصادی و تولید سخت افزار و نرم افزار، توانمندی هایشان را به نمایش می گذارند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: لازمه استمرار در بازارهای جهانی، فعالیت در عرضه مستمر کیفیت و استاندارد های اعمال شده بر اساس شاخص های بین‌المللی است.
وی گفت: ایران چهار راه منطقه ای 14 کشور است و می تواند از مسیرهای خشکی و آبی با این کشورها ارتباط داشته باشد و در کنار آن روابط تجاری و سیاسی امنی را شکل دهد.
جهانگرد افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی با همسایه ها در حال مبادله صلح است و از این بهبود روابط شرکت های تولیدی و تجاری می تواند به نفع افزایش صادرات خود استفاده کنند.
نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2018) امروز پنجشنبه با حضور 611 تاجر و بازرگان خارجی از 57 کشور در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران آغاز به کار کرد.
تهرام/3001/6003

نظر شما