شناسهٔ خبر: 29950155 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تکذیب خبر خارج شدن 7 اثر تاریخی از ثبت ملی

هفت اثری که در این خبر ادعا شده در سال جاری از ثبت ملی خارج شده‌اند مربوط به اوایل سال 90 و حدود پنج سال گذشته بوده و تخریب این آثار در سال جاری اتفاق نیفتاده است.

صاحب‌خبر -

در پی انتشار خبر خارج شدن هفت اثر تاریخی مشهد از ثبت ملی در سال جاری توسط برخی رسانه‌ها، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن رخ‌داد چنین مسأله‌ای به این شکل را تکذیب کرد.

«وفا ثابتی» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص خبر خارج شدن هفت اثر تاریخی از ثبت ملی در مشهد اظهار کرد: انتشار خبر خروج هفت اثر تاریخی مشهد از ثبت ملی در سال جاری اشتباهی بوده که توسط خبرنگار صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هفت اثری که در این خبر ادعا شده در سال جاری از ثبت ملی خارج شده‌اند مربوط به اوایل سال 90 و حدود پنج سال گذشته بوده و تخریب این آثار در سال جاری اتفاق نیفتاده است.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی منطقه ثامن افزود: از موارد اعلام شده فقط خانه سیدان و مسجد حوض معجردار دو موردی هستند که در سال جاری از ثبت ملی خارج و تخریب شده‌اند.

ثابتی در خصوص تخریب مسجد معجردار و خانه سیدان افزود: این دو اثر پروسه حقوقی خود را طی کرده‌، موکلین سازمان هم دفاعیات لازم را به عمل آورده‌اند که به هر علتی مورد پذیرش قرار نگرفته که گزارش‌هایی هم در ماه‌های گذشته از آن‌ها منتشر شده است.

بر این اساس اصل خبر خارج شدن هفت اثر ثبت ملی شده از فهرست آثار ثبت شده طی سالیان گذشته صحیح بوده اما قید سال جاری که در برخی رسانه‌ها ذکر شده، اشتباه است.

نظر شما