شناسهٔ خبر: 29950081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افزایش قیمت کالاها بر خلاف ارزان شدن ارز

با وجود کاهش قیمت ارز هنوز برخی از کالاها با رشد قیمت همراه هستند.

صاحب‌خبر -


اما این روند کاهشی نرخ ارز تاثیری بر گرانی اجناس نداشته و حتی کالاهایی که از ارز دولتی با نرخ ثابت ۴۲۰۰ تومان بهره می برده اند نیز با گرانی همراه شده اند و در این ایام نیز کاهش قیمت را تجربه نکرده اند.
 

در این میان می توان به گران شدن اجناس خوراکی همچون سبزیجات اشاره کرد که در روزهای گذشته دچار گرانی قابل توجهی شده اند. از جمله این سبزیجات می توان به نرخ بادمجان اشاره کرد که امروز با نرخ کیلویی ۱۰ هزار تومان در میادین تره بار به فروش می رسید.
 

علاوه بر این کالاهایی چون خودرو نیز که وارد کنندگان قطعات آن یا از نرخ ارز سامانه نیما بهره می برند یا ارز آزاد موجب گران شدن خودرو شده اند در حالیکه قیمت هر دو ارز کاهش داشته خودروی داخلی با افزایش قیمت چشمگیری روبرو بوده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر ادامه استمرار این افزایش قیمت تاکید کرده و آن را قانونی دانسته است.
 

اما این گرانی ها اعتراضات افکار عمومی را به همراه داشته و در ادامه موجب دستور رئیس جمهوری به رضا رحمانی شده است.
 

در همین رابطه روز گذشته «محمود واعظی» در حاشیه جلسه هیات از دستور روحانی به رحمانی راجع به بررسی این موضوع خبر داد.
 

رئیس دفتر رئیس جمهوری از دستور روحانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت ها خبر داد و گفت: طبیعی است با کاهش قیمت ارز قیمت کالاها هم کاهش یابد، مردم و اصناف نیز باید در این زمینه کمک کنند.
 

حالا با این وجود باید دید که وزارت صمتی که به حمایت از گرانی خودرو ها پرداخته بود برای اجرای دستور رئیس جمهوری چه اقداماتی مدنظر دارد؟/

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما