شناسهٔ خبر: 29950066 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رییس بسیج جامعه زنان:

نیازمند بهره گیری از ظرفیت رسانه برای معرفی الگوی زن تراز انقلاب اسلامی هستیم

رییس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه نیازمند الگوسازی در حوزه زنان هستیم گفت: الگوی زن تراز انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده است برای رسیدن به هدفمان موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه زنان و جوانان نشست زنان، رسانه و مسائل اجتماعی با حضور لاله افتخاری نماینده سابق مجلس، مینو ا۱لانی رییس بسیج جامعه زنان، کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتناعی زنان و ایران رکن آبادی مدیرکل امور اجتماعی مجمع جهانی اهل بیت برگزار شد.

لاله افتخاری با تاکید بر اینکه الگوی زن تراز انقلاب اسلامی باید در رسانه ها به درستی تبیین شود گفت: قدم بعدی ما باید جهانی شدن این نگاه باشد.

ایران رکن آبادی با بیان اینکه نیازمند نگاه آسیب شناسانه به وضعیت اجتماعی کشور هستیم اظهار داشت اینکار زمانبر است و نیازمند رصد و امارگیری است.

وی افزود: به دلیل خلاهای موجود برخی در حال تلاش برای قبح شکنی در فضاهای اجتماعی هستند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع طلاق و اعتیاد در جامعه رخنه کرده است ابراز داشت: اگر به دنبال بررسی کلان آسیب های اجتماعی هستیم باید از ظرفیت رسانه ها بهره ببریم.

کبری خزعلی معرفی چهره های شاخص معاصر در حوزه زنان را برای تبیین نگاه رهبری به عنوان زن تراز انقلاب ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری سبک زندگی فاطمی را در سخنانشان معاصرسازی کرده اند و نیاز است یک کارگروه اندیشه های ایشان را تبدیل به نظریه و کاربردی کنند.

وی یکی از ابزارهای مهم در این زمینه را دستگاه صدا و سیما خواند و گفت: باید به گونه‌ای از این رسانه بهره ببریم که الگوهای موجود به خوبی برای مردم ملموس شوند.

لاله افتخاری گفت: برای تبیین این مبانی و چارچوب سازی در رسانه ها به اتاق فکر نخبگانی نیاز داریم.

خزعلی با اشاره به این دستور اسلامی که در مقابل تعدی دشمن باید تهاجمی رفتار کرد گفت: غرب برای رسیدن به اهدافش در حوزه زنان و خانواده از عنصر احساسات بهره می برد در حالیکه ما مبانی فکری در اختیار داریم که با استدلال و منطق است.

وی اظهار داشت: حوزه زنان و خانواده در فضای مجازی و رسانه ها بدون کنترل رها شده است.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان ذکر موفقیت های سالهای نخست انقلاب، معرفی و بازخوانی قوانین و سیاست های مترقی جمهوری اسلامی در حوزه زنان و خانواده را در پیش برد اهداف صروری دانست و گفت: با برنامه سازی در خصوص مسائل اجتماعی در صداو سیما و همراهی رسانه ها می توانیم معضل طلاق را در کشور ریشه کن کنیم.

مینو اصلانی نیز با بیان اینکه جای الگوسازی و الگوپردازی در حوزه زنان در رسانه ها خالی است ابراز داشت: الگوی ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان الگوی نه شرقی نه غربی می تواند ما را در رسیدن به اخدافمان در معرفی الگوی تراز زن انقلاب اسلامی موفق کند.

وی افزود: رهبری بایسته های زن عفیف و شریفی که در متن و مرکز اجتماع فعال است را به خوبی تبیین کرده اند.

اصلانی بیان داشت: هویت زنانه، مادرانه نیازمند بازخوانی است چون غرب هویت زنانه را به یغما برده است.

اصلانی گفت: اگر نمونه های موفق را به خوبی معرفی کنیم که در کنار تحصیل و فعالیت اجتماعی در حوزه خانواده هم مدفق بوده اند به رشد ازدواج به هنگام در کشوز کمک می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما