شناسهٔ خبر: 29949991 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فوت ۳۴۰۴ نفر در حوادث رانندگی زمستان ۹۶

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در زمستان سال گذشته، ۳۴۰۴ نفر بر اثر تصادفات درون و برون شهری، جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار تقی مهری صبح امروز در رزمایش ترافیکی زمستان 97 در پیست آبعلی با اشاره شروع طرح ترافیک زمستان 97 از امروز (22 آذر) اظهار کرد: این طرح تا 22 اسفند ادامه دارد. با هماهنگی سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، شهرداریها، آتش نشانی و... این هماهنگی به عمل آمد؛ این رزمایش برای هماهنگی و ارتباط بیشتر برای تمام دستگاه ها است، تیم های امدادی و خدماتی و پلیس از امروز تقویت می شوند تا شرایط خوبی برای مسافران در سطح جاده ها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از 500 گردنه وجود دارد، گفت: حدود 100 گردنه برف گیر است، امسال نزولات آسمانی زودتر شروع شده که باعث رونق کشاورزی می شود اما شرایط رانندگی در برف و باران در سطح جاده ها با سایر فصول متفاوت است لذا تمام رانندگان باید تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند و نسبت به ایمنی وسیله نقلیه قبل از سفر اقدام کنند.

وی افزود: تمرکز ما بر نقاط برف گیر است، علاوه بر سطح جاد ه ها در سطح شهر نیز آمادگی وجود دارد اما با امکانات و نیروی بیشتر در سطح جاده ها آماده ایم، در زمستان سال گذشته 3404 نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات درون و برون شهرها از دست دادند که بیش از 70 درصد جان باختگان در سطح جاده های برون شهری اتفاق افتاد.

مهری متذکر شد: خواهشمندیم مردم قبل از سفر از آخرین وضعیت جاده مطلع شده و سپس به مسیر ادامه دهند. در زمستان سال گذشته حدود 76 درصد تصادفات مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو و 37 درصد از تصادفات از نوع واژگونی بود.

ثبت 30 تا 40 درصد تخلفات رانندگی توسط تجهیزات هوشمند

کاهش 3/4 درصد متوفیان حوادث رانندگی در اربعین 97

سانحه رانندگی کاروان حامل وزیر کار/وضعیت وخیم تقی نوربخش مدیرعامل تأمین اجتماعی

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما