شناسهٔ خبر: 29949977 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعلام آمادگی کویت برای میزبانی مراسم توافق پایان جنگ علیه یمن

وزیر خارجه کویت ضمن درخواست از طرفهای یمنی برای استفاده از مذاکرات کنونی در سوئد، راهکار سیاسی را بهترین راه برای پایان دادن به جنگ در این کشور عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت از آمادگی کشورش برای میزبانی مراسم توافق پایان جنگ علیه یمن خبر داد.

الصباح در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «کارین کنایس» همتای اتریشی خود از طرفهای یمنی خواست که از رایزنیهای مداوم در سوئد نهایت استفاده را ببرند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از این مقام کویتی گزارش داد که در صورت دستیابی طرفهای یمنی به یک حل و فصل، کویت آماده است که میزبان مراسم امضای این توافق باشد.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص اینکه این توافق در کویت حاصل شود، اشاره نکرد که آیا کشورش میزبان دور جدید مذاکرات یمنی خواهد بود یا خیر.

دور کنونی مذاکرات بین طرف‌های یمنی در سوئد برگزار شد. این مذاکرات در ششم دسامبر (15 آذر) در سوئد آغاز شد و احتمالا امروز پنجشنبه به کار خود پایان خواهد داد.

الصباح در ادامه تأکید کرد که برای پایان دادن به «فاجعه خونبار» یمن، هیچ گزینه بهتری از «راهکار سیاسی» وجود ندارد.

طرفین روز گذشته لیستی از 16 هزار اسیر و بازداشتی منتشر کردند تا در 19 ژانویه آتی مبادله صورت گیرد.

الجزیره در ادامه گزارش خود اعلام کرد که همچنان «بین طرفین اختلافاتی بر سر فعالیت فرودگاه صنعاء، آتش‌بس در شهر ساحلی الحدیده» وجود دارد.

کویت سال 2016 میزبان دور طولانی از مذاکرات یمن بود، ولی به راه حلی منتهی نشد که جنگ در یمن را پایان دهد.

ائتلاف سعودی از مارس 2015 به بهانه بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را آغاز کرد اما تا به امروز به هیچ یک از اهداف اعلامی دست نیافته است و صرفا موجب تخریب زیرساختها و تاسیسات حیاتی این کشور فقط و کشته و زخمی شدن هزاران شهروند یمنی شده است.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما