شناسهٔ خبر: 29949958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قزوین:

مدیران باید به اقامه نماز در ادارات توجه بیشتری کنند

قزوین- استاندار قزوین گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید با نیت خالصانه به اقامه نماز توجه بیشتری کنند تا شاهد رونق این فریضه دینی در همه دستگاههای اجرایی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین درچهارمین اجلاس استانی نماز که روز پمجشنبه در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: مدیران باید به نماز توجه بیشتری داشته باشند و از همه کسانیکه برای اقامه نماز تلاش می کنند تقدیر کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: شیوه های دعوت به نماز باید به روز و تاثیرگذار باشد تا بتوان نسبت به گرایش جوانان و نوجوانان به این فریضه الهی موفق عمل کرد.

وی گفت: قبل از این که مهارت دعوت به نماز را بیاموزیم باید مهارت برقراری ارتباط را داشته باشیم زیرا گاهی قادر به ارتباط مناسب نیستیم.

زاهدی یادآورشد: ارتباط قلبی به جلب اعتماد منجر می شود و اگر اعتماد و اعتقاد قلبی نباشد تاثیر سخن و کلام ما هم کم می شود.

وی بیان کرد: شیوه گفتگو و برنامه های آموزشی بسیار مهم است و استفاده از اساتید فن درحوزه نماز باید در دستور کار متولیان نماز در مدارس و ادارات قرار گیرد.

استاندار تصریح کرد: به نظر می رسد کسانی که قدرت پیدا می کنند باید در اقامه نماز نقش بیشتری داشته باشند و با مرور تاریخ بدانند اولین اقدام پیامبر در حکومت ساخت مسجد بود تا عبادت شکل بگیرد.

وی اظهارداشت: مدیران جامعه باید شرایطی را برای اقامه نماز فراهم کنند تا افراد بیشتری به نماز جلب شوند.

استاندار قزوین اظهارداشت: مشکلاتی در حوزه نمازخانه داریم که لازم است در دستور کار قرار گیرد و در شهرسازی فضای کاربری مساجد در نظر گرفته شود.

زاهدی گفت: چرا صدای اذان در مناطق مختلف شهرها از مساجد شنیده نمی شود وبا همه کارهای انجام شده هنوز در ادارات وضع مطلوبی نداریم و در مجتمع های بین شهری هم لازم است توجه بیشتری کنیم.

استاندار بیان کرد: ساخت نمازخانه در ابتدا و انتهای شهرها لازم است تا به شهرداریها و دهیاری ها واگذار و در مساجد هم ارکانی مهیا کنیم و با انتخاب ائمه جماعت، هیئت امنای خوش فکر، مهربان، صبور و خوش رفتار و مساجدی تمیز و زیبا زمینه جذب بیشتر شهروندان را به مساجد و اقامه نماز فراهم کنیم.

در ادامه از فعالان نماز مدارس و مساجد و دستگاههای اجرایی تجلیل شد.

همچنین از نماهنگ فاخر نماز که با همکاری معاونت تربیتی آموزش و پرورش و گروه سرود و موسیقی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تهیه شده است رونمایی شد.

نظر شما