شناسهٔ خبر: 29949896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

بودجه پارک های علم و فناوری در سال آینده رشد دارد

رشت - ایرنا - نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده، برای پارک های علم و فناوری رشد 50 درصدی اعتبار دیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نوبخت روز پنجشنبه در همایش هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت با اشاره به جایگاه مهم دانشگاه ها در کشور افزود: دانشگاه ها در بهتر شدن وضعیت جامعه نقش مهمی دارند و نیازمند پویایی مراکز آموزش عالی در سیاست گذاری های کلان هستیم چراکه دانشگاه در هر جامعه، مانند خورشید می درخشد و موجب اعتلای ان می شود.
وی اظهار داشت: ایده ال در کشورهای پیشرفته این است که دانشگاه ها به دانشگاه های نسل چهارم پیش روند و رسالت خود را در سیاست های کلان کشور ایفا کنند.
نوبخت نقش پررنگ دولت در تامین منابع مالی و کمرنگ بودن نقش بخش خصوصی، نبود توجه کافی به طرف تقاضای علم و فناوری، نبود ساز و کارهای لازم در بخش ها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی برای تشخیص توان پژوهشی و بهره گیری از آنها و کمبود سرمایه گذاری خطر پذیر برای تامین منابع مالی و فعالیت های نوآوری را از چالش ها عنوان کرد.
وی رعایت اخلاق در پژوهش را مهم دانست و اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی و شورای عالی در مورد اخلاق حرفه ای مدت ها کار کرده اند، ما نیز در انجمن های علمی کمیته حقوق و اخلاق حرفه ای را تعریف کرده ایم که هفته گذشته به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسیده است.
نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی قطار قزوین - رشت و سپس منطقه آزاد انزلی بیان داشت: با این اقدام، شاهد تحول عظیمی در گیلان خواهیم بود و سرمایه گذاری هایی نیز در استان انجام شده بر این اساس لازم است امکانات بهداشتی - درمانی در شأن مردم باشد.
در این مراسم جمعی از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، اعضای هیات علمی ، دانشجویان و کارمندان منتخب پژوهشی این دانشگاه تجلیل شدند.
در این مراسم حکم استاد افتخاری به شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی نوبخت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دهپور استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران اعطا شد.
7286/2007

نظر شما