شناسهٔ خبر: 29949834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش سناتور کین به ادعای برجامی ترامپ؛ توهم دارد!

ايسنا : یک سناتور آمریکایی در واکنش به ادعای رئیس جمهور کشورش مبنی بر اینکه برجام ۱۵۰ میلیارد دلار پول نصیب ایران کرد، ترامپ را متوهم توصیف و تاکید کرد که این پول متعلق به خود ایران بوده است.

صاحب‌خبر -

 تیم کین سناتور ایالت ویرجینیا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به توئیت روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد که در آن نوشته بود: دموکرات‌ها و رئیس جمهور اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران پرداختند و هیچ چیز دریافت نکردند اما نمی‌توانند پنج میلیون دلار برای امنیت ملی و یک دیوار بپردازند.

سناتور کین با اشاره به این توئیت ترامپ نوشت: رئیس‌جمهور ترامپ متوهم است و مشخص است که هرگز توافق هسته‌ای را نخوانده است.

وی همچنین نوشت: توافق هسته‌ای با ایران یک پنی به این کشور نداد؛ فقط پول‌های خود ایران را که در حساب‌های بانکی مسدود شده بود، آزاد کرد. (این توافق) محدودیت‌ها و بازرسی‌هایی را برای چند دهه‌ بر ایران اعمال و این کشور را برای همیشه از اقدام برای خریداری، تصاحب یا ساخت هر گونه سلاح هسته‌ای منع کرد.

رئیس جمهور آمریکا این روزها در تلاش است نمایندگان کنگره را برای تأمین بودجه ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک متقاعد کند.

بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما نیز در یک پیام توئیتری به این ادعای ترامپ واکنش نشان داد و آن را یک دروغ توصیف کرد.

بن رودز نوشت: این یک دروغ است. تحریم‌ها رفع شد، این پول برای ایران بود و ایران برنامه هسته‌ای‌اش را محدود کرد (برخلاف کره شمالی). اجازه بده ببینیم مکزیک چه زمانی برای ساخت دیوار همان‌طور که گفتی پول پرداخت می‌کند، چراکه تو برای عملی کردن وعده‌های اصلی انتخابی‌ات بسیار ضعیف هستی.

ترامپ در حالی همچنان به انتقاد علیه توافق هسته ای می پردازد که اردیبهشت‌ما سال جاری پس از نقض آن، آمریکا را از این توافق خارج کرد و تحریم ها را علیه ایران بازگرداند. اما دیگر طرف‌های توافق اکنون در حال ایجاد یک سازوکار مالی ویژه برای حفظ کانال های پرداخت به ایران و ادامه تجارت با این کشور هستند.

 

نظر شما