شناسهٔ خبر: 29949657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فاش شدن جنایت دیگری از داعش در پی کشف گوری جمعی با 900 جسد

یکی از فرماندهان نیروی مردمی در استان الانبار اعلام کرد گور جمعی کشف شده در بوکمال سوریه شامل 900 جسد بوده که بیشتر آنها عراقی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «قطری العبیدی» از شیوخ «الحشد العشائری» (بسیج عشایر) در استان الانبار (غرب عراق) اعلام کرد گور جمعی که در «بوکمال» سوریه کشف شده حامل 900 جسد بوده که بیشتر آنها عراقی هستند.

العبیدی به وبگاه «المعلومه» عراق گفت، بیشتر این اجساد مربوط به عراقی‌های محبوس در زندان‌های داعش در «القائم» عراق بوده‌اند که قبل از عملیات نیروهای امنیتی، به مناطق غربی در بوکمال منتقل شده‌اند.

وی افزود این افراد پس از انتقال به بوکمال، اعدام شده‌اند. آنها کسانی بوده‌اند که در مقابل هجوم داعش به بخش غربی شهر القائم در الانبار ایستاده و بازداشت شده بودند.


داعش در سال 2014 با خیانت برخی عوامل داخلی شهر موصل در عراق و سپس بخش‌های دیگری از این کشور را اشغال کرد اما در سال 2017 با تلاش نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی داوطلب این مناطق بازپس گرفته شد.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق هفته جاری اعلام کرد که نبرد علیه داعش، امر ساده‌ای نبود و عراق یک جنگ جهانی را اداره کرد.

وی در گفت‌وگو اختصاصی با روزنامه «الشرق الاوسط» به مناسبت نخستین سالگرد اعلام پیروزی بر داعش در عراق گفت: مهار داعش امر ساده‌ای نبود و من به عنوان نخست‌وزیر و فرماندهی کلی نیروهای مسلح می‌دانستم که این نبرد آزادسازی عراق صرفا نظامی نیست بلکه دارای ابعاد زیاد نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای، داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

انتهای پیام/ص

نظر شما