شناسهٔ خبر: 29948892 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

180هزار ميليارد ريال اعتبار يارانه دار به کشاورزان پرداخت مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - وزير جهاد کشاورزي گفت: امسال و سال آينده 180 هزار ميليارد ريال اعتبار يارانه دار با نرخ سود پايين در اختيار کشاورزان و کارآفرينان اين بخش قرار مي گيرد.

به گزارش ايرنا، محمود حجتي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در گلپايگان افزود: همه اين اعتبارات يارانه اي است يعني دولت بخشي از سود بانک ها را پرداخت مي کند.
وي با بيان اينکه اين اعتبارات در موافقت نامه جهاد کشاورزي با سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملي، پيش بيني شد، اظهارداشت: اين تسهيلات در شاخه هاي مختلف از نرخ سود چهار تا 15 درصد پرداخت مي شود.
وزير جهاد کشاورزي با تاکيد بر اينکه اعتبارات يارانه دار به سرمايه گذاري در زير ساخت ها، توليد و خدمات پس از توليد و چرخه از مزرعه تا سفره کمک بسياري مي کند، گفت: از کشاورزان و کارفرينان دعوت مي کنيم تا از اين فرصت استفاده کنند.
حجتي همچنين سيستم هاي نوين آبياري را از طرح هاي اقتصاد مقاومتي خواند و افزود: اين طرح ها مورد حمايت و تاييد رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس است و منابع مالي مورد نياز آن با توجه به تاکيد رهبر انقلاب و رييس جمهوري از محل صندوق توسعه ملي در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
وزير جهادکشاورزي خاطرنشان کرد: تا 85 درصد اعتبار اين طرح ها آورده و سهم دولت است و 15 درصد آن توسط کشاورزان تامين مي شود.
وي ادامه داد: علاوه بر اين تسهيلات و حمايت ها، يک و نيم ميليون دلار اعتبار در مجلس براي تسهيلات روستايي و عشايري تصويب شده است.
حجتي در باره بودجه سال آينده اين وزارتخانه تصريح کرد: بودجه هنوز نهايي نشده است و با توجه به نقطه نظراتي که مطرح شده، دخل و تصرف مجدد در آن مي شود.
به گزارش ايرنا، با حضور وزير جهاد کشاورزي طرح آبياري باراني و کم فشار به مساحت 600 هکتار و اعتبار حدود 56 ميليارد و 500 ميليون ريال در گلپايگان افتتاح شد.
اين طرح آبياري کم فشار توسط شرکت سهامي زراعي گلپايگان اجرا شده و اعتبارات آن شامل 27 ميليارد و 891 ميليون ريال از محل تسهيلات بانکي و 28 ميليارد و 600 ميليون ريال از محل تسهيلات بلاعوض دولت است.
همچنين امروز با حضور وزير جهادکشاورزي، عمليات اجرايي طرح آبياري کم فشار روستاي رباط سرخ به مساحت 105 هکتار و هزينه نزديک به 10 ميليارد ريال آغاز شد.
وزير جهاد کشاورزي روز پنجشنبه براي افتتاح و آغاز عمليات اجرايي طرح هاي آبياري به شهرستان گلپايگان سفر کرد.
شهرستان گلپايگان با حدود 90 هزار نفر جمعيت در 180 کيلومتري شمال غرب اصفهان است.
7138/3011
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما