شناسهٔ خبر: 29947854 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

انصار الله:

برای برقراری آتش بس دریمن پیشرفت های خوبی داشتیم/ حضور نیروهای بیگانه در خاک یمن، مخالف قانون اساسی و قطعنامه های شورای امنیت است

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات صنعا (انصارالله) در مذاکرات صلح که از پنجشنبه گذشته در استکهلم سوئد درحال برگزاری است، گفت: در خصوص برقراری آتش بس در برخی مناطق یمن به پیشرفت های خوبی دست یافتیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عبدالسلام چهارشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی المسیره تصریح کرد: هیأت ملی (هیات انصارالله) برای بررسی کاهش درد و رنج شهروندان یمنی در تمامی زمینه ها آمادگی داشته است.
 
عبدالسلام درباره تبادل اسیران میان انصارالله و هیأت دولت مستعفی و مورد حمایت عربستان نیز گفت: این موضوع از آغاز مذاکرات مورد قبول ما بود، اما فهرست هیأت مقابل دارای نواقص بسیاری است.
 
سخنگوی انصارالله یمن تصریح کرد: این توافق، شامل آزادی تمامی اسیران حتی یمنی های دربند در زندان های عربستان و امارات است. بر این اساس، آزادی تمامی زندانیان ما در برابر زندانیان طرف مقابل خواهد بود.
 
رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله یمن در خصوص طرح ابتکاری سازمان ملل متحد درباره استان الحدیده در غرب این کشور نیز گفت: طرف مقابل، الحدیده را هدف حملات خود قرار داده و ما به تمامی توجیهات آنان در این مورد پاسخ دادیم.
 
عبدالسلام ادامه داد: حضور نیروهای بیگانه در خاک یمن، مخالف قانون اساسی و قطعنامه های شورای امنیت است و مناطق اشغال شده در اختیار نیروهای خارجی مانند نیروهای انگلیسی، عربستانی و اماراتی قرار دارد نه نیروهای موسوم به دولت قانونی.
 
وی گفت: هیچ طرف یمنی نمی پذیرد که نیروهای بیگانه در کشورش حضور داشته باشند.
 
رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله همچنین به برخی پیشرفت ها در مذاکرات در خصوص مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: پیش نویس طرح ابتکاری در این زمینه قابل قبول است، هرچند نیاز به اصلاحات دارد.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما