شناسهٔ خبر: 29947550 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستیابی ماشین سازی اراک به تکنولوژی تولید بال وَلو

ماشین سازی اراک به تکنولوژی تولید شیر نفتی بال وَلو دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

 دستیابی ماشین سازی اراک به تکنولوژی تولید بال وَلوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  شرکت ماشین سازی اراک به تکنولوژی ساخت بال وَلو که نوعی فلکه شیرسر چاهی ویژه صنایع نفت و گاز است دست پیدا کرد و از این به بعد می‌تواند این محصول را هم در زمره محصولاتش قرار دهد.

کارخانه ماشین سازی اراک قادر به تولید بیش از ۵۰ مدل شیرسرچاهی است که با تولید این شیر در داخل کشور سالانه از خروج حدود ۲۵۰ میلیون دلار ارز کشور جلوگیری می‌شود.

صفری مدیر عامل کارخانه ماشین سازی اراک  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: تحریم زمینه ساز رشد تولید بومی است و گذر زمان نشان خواهد داد که تولیدکنندگانی که در شایط سخت به کار ادامه دادند پیروز میدان هستند.

صفری با بیان اینکه تکنولوژی تولید بال وَلو تکنولوژی از سوی یکی از کارخانه‌های کشور کرواسی به این کارخانه منتقل شده افزود: ماشین سازی اراک در ساخت ۲۲ قسمت پارس جنوبی و ۸ پالایشگاه مشارکت داشته و ظرفیت‌های بالایی برای تولید ملی و رفع نیاز‌های صنعتی کشور دارد.

وی انتقال تکنولوژی تولید بال وَلورا زمینه ساز انتقال تکنولوژی آب شیرین کن و زباله سوز از سوی شرکت‌های کروات دانست و افزود: شرکت‌های کروات در زمینه فروش تولیدات ماشین سازی هم با این کارخانه همکاری خواهند کرد.

ماشین سازی اراک ظرفیت بالایی در زمینه ماشین الات و تولید دارد

زدراوکو نیکولیچ (zdravko nikolic) مدیر شرکت اِکُن آی اِس (econ is co) هم با بیان اینکه از امروز انتقال فناوری صورت می‌گیرد گفت:: ماشین سازی اراک ظرفیت بالایی در زمینه ماشین الات و تولید دارد و پیش بینی می‌شود در پایان ۲ سال انتقال تکنولوژی این کارخانه بتواند وَلو‌ها را خود تولید کند.

شرکت ماشین سازی اراک (سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیاز‌های صنعتی کشور، در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.

این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلر‌های حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیر‌های تخصصی فعالیت دارد.

دستیابی ماشین سازی اراک به تکنولوژی تولید بال وَلو

انتهای پیام/ج

 

نظر شما