شناسهٔ خبر: 29947399 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

دیدنی های دبی در تور دبی

صاحب‌خبر -

شهر دبی یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات است. در شهر برج های بلند و مراکز خرید لوکس، می توانید هیجان انگیز ترین و لوکس ترین تفریحات راتجربه کنید. این شهر برای هر نوع سفری یک مقصد مناسب به حساب می آید.به گزارش سفر باتو ، چه قصد یک سفر ماجراجویانه و تنهایی را داشته باشید، چه به همراه خانواده تان به این شهر سفر می کنید، دبی جاذبه های زیادی دارد که باعث می شوند در سفرتان به این شهر حسابی خوش بگذرانید .

گردشگری دبی در موزه دبی

موزه دبی به عربی ( متحف دبی ) یکی از معالم بارز وتاریخی و جاذبهٔ گردشگری شهر دبی ویکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی در تور دبی است که سالیانه تعدادی زیادی ازگردشگران از مناطق داخل و خارج امارات به سویش می‌شتابند. «موزه دبی» یکی از دیدنی‌های مهم این شهر است. در این موزه، مدل‌های زنده، نماهای زندگی روزمره مردم قدیم امارات را به تصویر می‌کشند. یک بازار شلوغ، یک مدرسه اسلامی، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران از جمله این نماها می‌باشند .

این موزه در سال ۱۹۷۱ در داخل قلعه‌ای بنام قلعه فهیدی دائر گردیده‌است. این قلعه در سال ۱۷۸۷میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان بنا گردیده‌است. از آنجا که این بنا قدیمی‌ترین ساختمان شهر بوده، مدتها از آن برای سکونت حاکمان وقت دبی و مقر حکومتی استفاده می‌شده‌است تا اینکه در سال ۱۹۷۰ جهت استفاده موزه بازسازی گردید .

افزایش و استقرار سایر اتاقها و نگارخانه‌های موزه در سال ۱۹۹۵ صورت گرفت. تصاویر رنگی و جذاب، همراه با مدل‌های زنده، صدا و جلوه‌های ویزه بصورت کاملاً روشن زندگی مردم را قبل از کشف نفت در این منطقه به نمایش در می‌آورد. نگارخانه‌ها نیز تصاویری از خور دبی، خانه‌های عربی قدیمی، مساجد، بازارها، باغ‌های خرما، زندگی ساحل نشینان و بیابان نشینی را به نمایش گذاشته‌اند. یکی از زیباترین این تصاویر، تصویر مربوط به استخراج مروارید از اعماق آب دریا می‌باشد که در آن چند تاجر مروارید، سنگ‌های وزنه، ترازو و غربال مخصوص این کار دیده می‌شوند. این قلعه در نوع خود، یک موزه نظامی سحرآمیز نیز می‌باشد. در این موزه مجموعه جالبی از اقلام تاریخی از جنس مس، مرمر سفید و مصنوعات سفالی پیدا شده در قبرهایی متعلق به حدود ۴۰۰۰ سال پیش در معرض دید عموم قرارداده شده‌است. باستان شناسان در سال‌های اخیر موفق به بیرون آوردن صدها نمونه مصنوعات دست ساز از قبیل ظروف سفالی، اسلحه‌ها و سکه‌های متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح (ع) از دل خاک شده‌اند. این کشفیات اکنون در بخش باستان‌شناسی موزه نگه داری می‌شوند. ساعات بازدید از موزه: ۳۰/۸صبح تا ۳۰/۷ عصر (شنبه تا پنج شنبه) جمعه‌ها: ۲ بعد از ظهر تا ۳۰/۷ عصر است .

مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید (نام کامل عربی: مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان) مسجدی در شهر ابوظبی، کشور امارات است. این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید .

نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده‌است که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده‌است. او در ۲۰ رمضان ۱۴۲۵ ه. ق (۴ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی) درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد واقع شده‌است این مسجد به طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد. تور دبی لحظه آخری را در سایت ببینید.

این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثناء است .

روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند .

طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان کنفرانس اسلامی (منظمهٔ مؤتمر اسلامی) از مرکز ابحاث تاریخ وفنون (قبه) أصلی (رئیسی) مسجد شیخ زاید، بزرگترین و نخستین (قبه) درجهان است بأرتفاع (۸۳) متر، وقطر داخلی آن (۸ر۳۲) متر می‌باشد، واز لحاظ مساحت نیز مسجد شیخ زاید بعد از حرمین شریفین سومین مسجد جهان محسوب می‌شود .

همچنین (ارسیکا) تأکید کرده أند که وزن قبهٔ اصلی هزار تن است، و از زخارف و گچبری عجین شده با ألیاف نباتی که از شاه کارهای فنانین و اساتید مراکشی است و مخصوصاً برای مسجد تهیه وتصمیم شده ساخته شده‌است، باضافهٔ آیاتی از قرآن مجید بر روی دیوارهای آن حک شده، وقبهٔ اصلی مسجد را تزیین نموده‌است. عدد گنبدهای مسجد (۵۷) گنبد می‌باشند که به حجمهای مختلف ومتفاوت است و بر سر رواق‌ها خارجی، ومداخل اصلی وجانبی قرار دارند، تماماً با رخام و مرمر سفید واعمال گچبری بسیار زیبایی پوشانده‌است، گنبد مسجد شیخ زاید در ابوظبی، یکی از بزرگترین گنبدهای موجود در جهان شناخته شد .

تصنیف بزرگی مسجد از لحاظ عمرانی در شمار دهمین مسجد جهان اسلامی آمده است، ظرفیت مسجد ۴۰۹۶۰ هزار نفر نماز گذار در یک وقت می‌باشد. همچنین از معالم جاذبه‌ای مسجد وجود چهار مناره که أرتفاع هر مناره (۱۰۶) متر است، ودر چهار رکن از صحن خارجی مسجد قرار دارد و بر زیبایی مسجد افزوده‌است .

پهنای (قالیچه) «سجاده» قاعهی اصلی مسجد (۷۱۱۹) متر مربع است، و یکی از بزرگترین سجاده‌های جهان است، این قالیچه یکی از شاه‌کارهای مصمم بزرگ ایرانی (علی خلیقی) است، در این قالیچه (سجاده) ۳۵ تن پشم وپنبه و ابریشم به کار رفته‌است. در ساخت این سجاده ۱۲۰۰ نفر از حرفیین از نیشابور شرکت داشته أند. این فرش بزرگ به دست هنرمندان ایرانی برای مسجد شیخ زاید بافته شده‌است، و نیز بزرگترین لوستر جهان نیز توسط شرکت‌های اروپایی ساخته شده است. همجنین معاون شهردار ابوظبی بیان نموده‌است که گنبد مسجد شیخ زاید در ابوظبی، یکی از بزرگترین گنبدهای موجود در جهان شناخته شده‌است. این گنبد (قبه) با ارتفاع ۸۳ متر وقطر داخلی ۳۲٫۸ متر و با قطر خارجی ۴۲ متر، بزرگترین گنبد جهان است و وزن این گنبد بیش از یک هزار تن برج خلیفه

برج خلیفه یا برج دبی آسمان‌خراشی در شهر دبی امارات متحدهٔ عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراشساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت .

برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر کرد .

برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است .

طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است . آفر تور ارزان دبی را با قیمتهای مناسب می توانید از معتبرترین آژانسها خریداری کنید.

واحه ی العین

ممکن است فکر کنید گرمای سوزان سراب ایجاد کرده است، اما واحه ی العین به هیچ وجه یک خطای دید نیست. این یکی از چندین واحه ی شهر است و در مرکز آن واقع شده است و هشت ورودی در اطراف این محوطه ی ۳۰۰۰ هکتاری ایجاد شده است. داخل آن می توانید کنار پیاده رو ها زیر سایه ی تمام ۱۴۷۰۰۰ درخت نخل آن پرسه بزنید. تقریبا ۱۰۰ گونه ی مختلف خرما در این واحه وجود دارد که در میان سیستم آبیاری أفلاج، یک سیستم آبیاری ۳۰۰۰ ساله که توسط بومیان منطقه ابداع شده است، پراکنده شده اند. پس اجازه دهید تا صدای خش خش بزگ های نخل و شرشر آب های أفلاج ذهن شما را از شلوغی شهر منحرف کند. ورودی رایگان .

نظر شما