شناسهٔ خبر: 29946823 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

اولویت های وزارت بهداشت در حوزه دارو/ اختصاص 3 ونیم میلیارد دلار به حمایت از شرکت های دارویی زنجیره ای

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو از اولویت های بخش دارویی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر غلامرضا اصغری به همراه دکتر وحید مفید، مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو در سفر به شیراز با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرده و با دستاوردهای این دانشگاه در حوزه تامین دارو و تجهیزات دارویی آشنا شد.

وی در این دیدار با تقدیر از تلاش های انجام گرفته و بیان اینکه این اقدامات می تواند به عنوان الگو به سایر دانشگاه های علوم پزشکی معرفی شود، افزود: تاثیر این اقدامات در تحول نظام سلامت دیده می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو حمایت از شرکت های دارویی زنجیره دارو و همچنین تامین منابع ارزی در این حوزه را از اقدامات وزارت بهداشت معرفی کرد و از اختصاص سه و نیم میلیارد دلار به این حوزه خبر داد.

رئیس سازمان غذا و دارو، تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو را از اولویت های بخش دارو برشمرد.

همچنین مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در اثر بیماری های ناشی از غذا در جهان که بخشی از این آمار مربوط به کودکان زیر پنج سال است، بر اهمیت تامین سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد.

دکتر مفید با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقای امنیت غذایی در کشور، به مدیریت مصرف نمک، به عنوان یکی از این اولویت ها اشاره کرد که به ویژه در نان های مصرفی، تحت نظارت قرار دارد.

 

نظر شما