شناسهٔ خبر: 29946820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران : امیدوار به کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن تا اسفند ۹۷ هستیم

عقبایی گفت: در صورتی که روند نزولی قیمت دلار ادامه داشته باشد، شاهد کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن تا اسفند ۹۷ هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن تأثیر پذیرترین بازاری بود که به افزایش قیمت ارز واکنش نشان داد، گفت: در صورتی که قیمت ارز تا پایان سال کاهش یابد، در نیمه دوم اسفندماه امسال شاهد شکسته شدن حباب قیمت مسکن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق تهران شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها تا صددرصد بوده ایم و در صورتی که قیمت ارز کاهش یابد، قیمت مسکن نیز 25 درصد ارزان‌تر می‌شود.

عقبایی ادامه داد: نرخ ارز  بر قیمت زمین، مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، میلگرد و تراکم‌های ساختمانی  تأثیرگذار بوده و همین موضوع باعث افزایش 80 تا 100 درصدی قیمت‌ واحدهای مسکونی شده است.

 

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: در صورتی که قیمت ارز کاهش نیابد، رکود تورمی تا سال 98 ادامه می‌یابد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیاری به ویژه برای متقاضیان و خریداران مسکن می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود و یا خروج بازار مسکن از رونق، 4 الی 5 سال زمان می‌برد و ما هم‌اکنون در بازار مسکن شاهد رکود تورمی 83 درصدی هستیم که 7 الی 8 سال زمان می‌برد تا به وضعیت متعادل شود.

عقبایی اظهار کرد: دولت باید اقدامات لازم از جمله ساخت واحدهای مسکونی استیجاری و افزایش تسهیلات خرید مسکن با اقساط مناسب و مدت زمان بازپرداخت طولانی را در نظر گیرد تا شاهد بهبود هرچه سریعتر این بازار باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما