شناسهٔ خبر: 29946796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر نیرو خبرداد:

اجرای ۱۳۵پروژه آب،برق و آب وفاضلاب درهرمزگان

وزیر نیرو گفت: درحال حاضر ۱۳۵ پروژه حوزه آب و برق و آب وفاضلاب بااعتبار ۴۸۰۰میلیارد تومان در هرمزگان درحال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛رضا اردکانیان عصرامروز در مراسم افتتاح طرح تامین آب بندرعباس از سدهای شمیل ونیان و طرح نوسازی خط اول آبرسانی بندرعباس از میناب افزود: همچنین امروز وفردا پروژه های مختلف در حوزه آب و برق با اعتبار ۱۴۸۰ میلیارد تومان در سطح استان مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

 

اردکانیان خاطرنشان کرد:طرح تامین آب بندرعباس از سدهای شمیل ونیان و طرح نوسازی خط اول آبرسانی بندرعباس از میناب و آبشیرینکن یکصدهزار مترمکعبی و مجتمع های آبرسانی دژگان از جمله طرح های افتتاحی است‌.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد:  واحدگازی هرمز به ظرفیت ۱۶۰مگاوات، فاز اول پروژه نمک زدایی از آب دریا و تهیه آب شیرین برای بندرعباس از جمله دیگر طرح های درحال اجرا دراستان می باشد.

وی تصریح کرد:یکی از بزرگترین طرح هایی که عملیات اجرایی آن یک ماه آینده آغاز می شود، نیروگاه ۱۴۰۰مگاواتی سیریک است که با خط اعتباری فدراسیون روسیه بااعتبار ۱۲۰۰میلیون دلار ساخته می شود.همچنین دو واحد نیروگاهی دیگر به ظرفیت ۶۲۷مگاوات تادوسال آینده وارد مدار می شود.

اردکانیان همچنین با اظهار نارضایتی از رشد مصرف دو ونیم  برابری متوسط کشوری برق در هرمزگان ؛ خواستار مدیریت مصرف مدیران توزیع برق، برق منطقه‌ای و مدیریت نیروگاهی دراستان شد تا هرمزگان به استانی الگو دراین بخش تبدیل شود.

وزیر نیرو همچنین خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه ۹۸به حوزه آب و برق کشور شد‌‌.

وی بابیان اینکه دولت کارنامه درخشانی را  در حوزه تامین آب و برق کشور در چهاردهه اخیر داشته است؛ اظهار داشت: صددرصد جمعیت شهری و ۷۵درصد جمعیت روستایی از سیستم های پایدار آب شرب برخوردارند.تمام روستاهای بالای ده خانوار هم از نعمت برق برخوردارند و در حوزه جمع آوری وتصفیه فاضلات و استفاده مجدد هم ۴۸ درصدتحت پوشش داریم.

اردکانیان افزود: بحمدا... آهنگ توسعه کشور تحت هیچ شرایطی و با تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا کند نشده است و آینده روشنی پیش روی فرزندان و نسل های آینده است.

وزیر نیرو گفت: با مدیریت صورت گرفته شرایط نامناسب آبی در تابستان را عبور کردیم که برنامه ریزی و مصرف صحیح آب در این حوزه گره گشاست.

وی افزود: در استان های مرزی و هرمزگان بواسطه دسترسی به منابع آب دریا، در برنامه ای که تدارک دیده ایم ، در پهنه ای به وسعت یکصد کیلومتر برنامه تامین آب شرب از دریا را داریم تا دغدغه مردم مرتفع شود که درهمین راستا طرح های آبشیرینکن و نمک زدایی از آب دریا برای مصارف مردم بندرعباس و روستاهای طول مسیر و کرمان و یزد را داریم تافشار بر منابع را کاهش می دهد.

اردکانیان بر رعایت الگوی مناسب کشت برای کشاورزی هم تاکید کرد و افزود : در سایر مصارف نیز بایستی به ارزش اقتصادی آب توجه شود.

وزیر نیرو اظهارداشت: کمیته استانی کارگروه ملی سازگاری باکم  آبی در هرمزگان برنامه ای را تدارک دیده که در کارگروه ملی به بحث گذاشته شده است .

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری های انجام شده موجب تامین آب پایدار برای مصارف شرب و صنعت و سایر بخش ها وحفظ محیط زیست و استفاده از پساب تصفیه شده و جلب سرمایه گذاران شده است.

وزیر نیرو  گفت: هرمزگان دربخش تامین آب و انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار می باشدو اشتغال پایدار نیز دراین حوزه ساخت و زمان بهره برداری ایجاد می شود.

نظر شما