شناسهٔ خبر: 29946536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان:

داشته هایمان نتیجه تشیع و ولایت مداری است

رحیمی با بیان اینکه داشته هایمان نتیجه تشیع و ولایت مداری است، گفت: امروزه خوزستان مرکز تشیع در جهان اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم رونمایی از کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان» در سالن دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه قصد تهیه مستند تلویزیونی 26 قسمتی درباره تاریخ تشیع در خوزستان را داریم، بیان داشت: در دیداری که اخیرا با رهبر معظم انقلاب به همراه آیت الله موسوی جزایری حضور داشتیم، رهبری عنوان داشتند که خوزستان مرکز تشیع است.

مدیر کل صدا و سیمای استان با بیان اینکه تصور قالب بر این است که تشیع از زمان حضور امام رضا (ع) وارد استان شده است، خاطرنشان کرد: آیت الله موسوی جزایری بیان داشت آن زمان که برخی صحابه علی(ع) مهاجرت و برخی در اهواز ساکن شدند تشیع رواج یافت که این مطالب به طور مفصل در کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان شرح داده شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: امروزه خوزستان مرکز تشیع در جهان اسلام است، در میان قوم بختیاری احترام به سادات به عنوان یک ارزش قلمداد و همگان از آن آگاه هستند.

رحیمی با بیان اینکه داشته هایمان نتیجه تشیع و ولایت مداری است، گفت: امیدواریم بتوانیم نسبت به اساتید بزرگواری همچون آقای علی نژاد ادای دین داشته باشیم.

همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، افزود: تألیف کتاب یکی از باقیات صالحات است که از علما و صاحبان علم برای آیندگان می ماند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه نویسنده کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان» از مستندات خوبی برای تحکیم مبانی اعتقادی خوزستانی ها در عرصه تشیع استفاده می کند، تصریح کرد: آقای علی نژاد دائره المعارف زنده استان است و نخبه گری، شخصیت محوری و معرفی توانمندی های استان از سوی وی بسیار ماندگار خواهد ماند./9456/پ203/ب1

نظر شما