شناسهٔ خبر: 29946075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تأکید بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی/مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پلی برای توسعه اقتصادی کشور

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت:برای بهبود کسب و کار و اشتغال زایی در کشور از ظرفیت مناطق ویژه و آزاد باید بیش از پیش استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند  گفت: افغانستان نیازمند به کالا و مواد معدنی است و مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بهترین و کوتاهترین مسیر برای صادرات و ترانزیت کالاهای این کشور همسایه شرقی است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از مناطق آزاد کشور برای تحقق این شرایط و صادرات کالاهای تولید داخل به کشورهای همسایه بهره بگیریم.

الفت با اشاره به نقش مناطق آزاد در صادرات و همچنین ورود تکنولوژی و سرمایه گذاری در این مناطق گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با مدیریت خوب، پلی برای توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: ما باید از این مناطق به  نحوی استفاده کنیم که فضای کسب و کار کشورمان را بهبود دهیم و متمرکز عمل کردن در این مناطق با مدیریت روز و خارج از نگاههای سنتی به بحث اقتصاد می تواند الگوی خوبی برای مدیریت های سرزمینی باشد.

وی همچنین با انتقاد از روند طولانی ثبت شرکت ها اظهار کرد: نباید وقت یک فعال اقتصادی برای این موضوع ماهها گرفته شود در حالی که سرعت و زمان در عرصه تجارت بین المللی یک مؤلفه مهم محسوب می شود.

صفدری زاده مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون 39 واحد سرمایه گذاری در این منطقه عقد قرار شده و حدود 9  واحد نیز به بهره برداری رسیده و مابقی با پیشرفت فیزیکی 20 تا 90 درصد در حال  تکمیل است.

وی با اشاره به  نقش قوه قضائیه  در موضوعات مربوط به توسعه و رونق اقتصادی افزود: خوشبختانه دستگاه قضایی استان همراهی خوبی برای برداشتن موانع توسعه ای در اقتصاد استان داشته است.

انتهای پیام/غ

سفر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به بیرچند

 

برچسب‌ها:

نظر شما