شناسهٔ خبر: 29945998 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تخفيف 90 درصدي هزينه تخليه و بارگيري در بندر چابهار

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- کشتي هاي خارجي متعلق به لاينرهاي بين المللي در بندر شهيد بهشتي چابهار از تخفيف 90 درصدي در THC (هزينه تخليه و بارگيري کانتينر) بهره مند مي شوند.

به گزارش ايرنا، تخفيف در THC (هزينه تخليه و بارگيري کانتينر) به مدت سه ماه 90 درصد و ميزان اين تخفيف براي سه ماهه دوم 70 درصد و براي ماه بعد 30 درصد است.
تعرفه هاي حقوق، عوارض و هزينه هاي بندري در بندر شهيد بهشتي ارزان ترين تعرفه در کل منطقه خليج فارس و درياي عمان است.
اين تخفيف ها پس از افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهيد بهشتي و افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري سالانه هشت و نيم ميليون تن اعمال شده است.
پس از افتتاخ فاز نخست و با ورود تجهيزات استراتژيک به بندر چابهار، اين بندر به يک بندر بين المللي با عمق مطلوب 16 و نيم متر براي پذيرش کشتي هاي بيش از 100 هزار تن حامل کانتينر و کالاي فله نفتي تبديل شده است.
بندر شهيد بهشتي چابهار موقعيت و جايگاه منحصر به فردي در کريدورهاي بين المللي حمل و نقل و ترانزيت کالا دارد و با تکميل زيرساختها و تامين تجهيزات، فرصتهاي بي نظير سرمايه گذاري در بندر چابهار را شاهد خواهيم بود.
اين بندر براي تجار کشورهاي مختلف منطقه در زمينه واردات و صادرات کالاي مورد نياز يک فرصت طلايي است.
مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: بندر چابهار مسير دسترسي امن براي کشورهاي آسياي ميانه به آب هاي آزاد است و با کمترين هزينه و کوتاهترين فاصله مي توان کالاها را به سراسر جهان وارد و صادر کرد.
بهروز آقايي با اشاره به توافقنامه سه جانبه ايران، هند و افغانستان افزود: هدف نهايي موافقتنامه چابهار ترانزيت کالا به مقصد کشورهاي آسياي ميانه و افغانستان از طريق بندرچابهار است.
وي ادامه داد: بندر چابهار بعنوان نزديکترين مسير ترانزيتي براي صادرات مواد معدني افغانستان، مبادلات تجاري هند با کشورهاي CIS و تامين نيازهاي وارداتي افغانستان و پل ارتباطي ترانزيت کشورهاي افغانستان، آسياي ميانه، قفقاز با کشورهاي هند، شرق آسيا، خاورميانه و آفريقا است.
وي گفت: معافيت ها و تخفيف هاي ويژه سبب شده تا در هشت ماه سال جاري، ميزان تخليه و بارگيري انواع کالاهاي نفتي و غير نفتي بندر چابهار 51 درصد و تخليه و بارگيري کانتينر 73 درصد رشد داشته باشد.
وي به افزايش 22 درصدي پهلوگيري شناورهاي ورودي بالاي هزار تن و افزايش 22 درصدي شناورهاي خروجي بالاي هزار تن اشاره کرد و افزود: رشد عملياتي بندر چابهار نشان از هدف گذاري اصولي سازمان بنادر و دريانوردي در توسعه عمراني و تجهيزاتي، اعمال تخفيف ها و تسهيلات ويژه و پيگيري توافقنامه موسوم به «توافقنامه چابهار» و همچنين توانمند ساختن بندر شهيد بهشتي در تخليه و بارگيري و انتقال کالاهاي ترانزيتي در اين بندر استراتژيک است.
وي ادامه داد: امروزه پهلوگيري کشتي هايي با آبخور بالا و بهره مندي از پيشرفته ترين تجهيزات استراتژيک موجبات کاهش قيمت تمام شده و کاهش زمان انتقال کالا به بازارهاي هدف شده است.
3043 **6081
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما