شناسهٔ خبر: 29944918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

روزنامه دولتی چین خواستار آزادی بی قید و شرط مدیر هوآوی شد

«گلوبال تایمز» روزنامه حزب حاکم بر چین در مطلبی از کانادا خواست از «هژمونی آمریکا» فاصله بگیرد و مدیر «هوآوی» را بی قید و شرط آزاد کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه دولتی چین خواستار آزادی بی قید و شرط مدیر هوآوی شداین روزنامه روز پنجشنبه در مطلبی با بیان اینکه 'منگ' ​​هیچ سابقه کیفری در جهان ندارد و دستگیری او نقض توافقنامه استرداد ایالات متحده و کانادا است افزود: کانادا می تواند بلافاصله و بدون هیچ قید و شرطی مدیر «هوآوی» را آزاد کند و به این موضوع خاتمه دهد مگر اینکه به عنوان 51 امین استان آمریکا عمل کند.
خانم 'سابرینا منگ وانژو' مدیر مالی شرکت هوآوی چین روز یکم دسامبر در کانادا دستگیر شد و روز جمعه در دادگاه به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران از طریق یک شرکت زیر مجموعه 'هواوی' تفهیم اتهام شد.
او روز سه شنبه با وثیقه 10 میلیون دلار کانادا به صورت موقت از زندان آزاد شد.
گلوبال تایمز نوشت 'کانادا باید از هژمونیسم ایالات متحده فاصله بگیرد و تعهدات خود برای حفظ نظم بین الملل و حمایت از حقوق بشر را رعایت کند.'
روزنامه گلوبال تایمز با اشاره به اینکه هیچ شواهدی وجود ندارد که دستگیری و بازداشت یک دیپلمات کانادایی در پکن را به موضوع دستگیری مدیر مالی شرکت 'هوآوی' مرتبط کند، تصریح کرد فرض بر این است که کانادا بیش از حد دور شده است و مردم به طور طبیعی بر این باورند که چین به دنبال اقدامات تلافی جویانه خواهد بود.
به دنبال دستگیری مدیر ارشد مالی شرکت هواوی چین در کانادا، روز سه شنبه اعلام شد پکن 'مایکل کاوریگ' کانادایی، دیپلمات سابق این کشور که برای یک گروه بین المللی در چین فعالیت می کرده است را بازداشت کرده است.
تازه ترین گزارش ها حاکی است که اتهام این دیپلمات سابق کانادا «به خطر انداختن امنیت ملی چین» عنوان شده است.
لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه ای در پکن در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در این خصوص گفت گروه بین المللی بحران در چین ثبت نشده است و فعالیت های کارکنان آن تخطی از مقررات محسوب می شود و چین طبق قانون با این موضوع برخورد خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما