شناسهٔ خبر: 29944875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تصمیم تازه رژیم صهیونیستی درباره سفارت‌خانه‌ها در قدس اشغالی

رژیم صهیونیستی قصد دارد در راستای تشویق کشورهای جهان به انتقال سفارت‌خانه‌هایشان به قدس اشغالی، در این شهر یک مجتمع سفارت‌خانه‌ها را ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، تا امروز تنها دو کشور آمریکا و گواتمالا سفارتخانه‌های خود را از شهر تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرده‌اند و با وجود تلاش‌های بسیار تل‌آویو، دیگر کشورها از چنین کاری خودداری کرده‌اند.

سایت شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی وابسته به شهرک‌نشینان اسرائیلی گزارش داد، مسؤولان وزارت مسکن این رژیم امروز (چهارشنبه) از طرح‌هایی برای ایجاد منطقه‌ای برای استقرار ۹ سفارت‌خانه مستقل خبر داد.

این شبکه تلویزیونی عبری زبان اعلام کرد: یوآف گالانت، وزیر مسکن این طرح را ارائه کرده و به مسؤولان این وزارتخانه دستور داد خود را برای انتقال دیگر سفارت‌خانه‌ها به این شهر آماده کنند.

این سایت احتمال داد که دیگر کشورها از جمله هندوراس، جمهوری چک و استرالیا نیز در آینده‌ای نزدیک سفارت‌خانه‌های خود را به قدس اشغالی انتقال دهند.

همچنین سایت تلویزیون هفت اسرائیل گزارش داد، صحبت درباره قطعه زمینی به مساحت ۲۵ فدان (هر فدان معادل ۴۲۰۰ متر مربع) واقع در جنوب شرق "تلبیوت شرقی" است.

تلبیوت شرقی یک شهرک اسرائیلی است که در سال ۱۹۶۷ میلادی در اراضی اشغالی فلسطین ساخته شد.

سایت یاد شده در ادامه گزارش داد، قطعه زمینی که قرار است مجتمع سفارت‌ها روی آن بنا شود، واقع در قدس غربی بوده و تقریبا در فاصله ۱.۶ کیلومتری غرب مرز دو بخش شرقی و غربی قدس قرار دارد.

به جز دو کشور آمریکا و گوآتمالا، دیگر کشورهای جهان با اقدام اسرائیل در الحاق قدس شرقی به اراضی خود مخالفت کردند.

طبق گزارش یاد شده، این مجتمع شامل اماکن عمومی سفارت‌خانه‌ها و منازل مسکونی دیپلمات‌های شاغل در این سفارت‌خانه‌ها خواهد بود.

سایت مذکور به نقل از گالانت گزارش داد: من بر این باورم که کشورهای بیشتری سفارت‌های خود را به قدس انتقال خواهند داد و به همین دلیل به کارشناسان وزارت مسکن دستور داد راه‌حل مناسبی را برای سفارت‌خانه‌ها از جمله مجتمع ویژه سفارت‌خانه‌ها بیابند.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ما در حال حاضر برای ساخت مجموعه‌های دیگری از سفارت‌خانه‌ها که انتظار می‌رود سفارت خود را به قدس منتقل کنند، برنامه‌ریزی می‌کنیم، جامعه جهانی را به انتقال سفارت‌خانه‌هایشان به قدس، پایتخت ابدی‌مان تشویق می‌کنم، این همان کار درستی است که باید انجام شود.

تشکیلات خودگردان و اتحادیه عرب پیشتر از کشورهای جهان خواستند که سفارت‌هایشان را به قدس منتقل نکنند.

فلسطینی‌ها نیز ایجاد کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ میلادی را خواستار هستند.

نظر شما