شناسهٔ خبر: 29944270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کیهان: جواب ادعای علی مطهری درباره «مردم موافق گران کردن بنزین هستند»

روزنامه کیهان نوشت: در پی زمزمه‌های رئیس‌جمهور و علی مطهری نایب‌رئیس‌مجلس درباره دو نرخی و گران کردن بنزین، سایت تابناک این موضوع را به اقتراح مخاطبان خود گذاشت.

صاحب‌خبر -

علی مطهری گفته بود احتمالا مردم با افزایش قیمت بنزین موافق هستند روحانی هم دیروز گفت: چه‌اشکالی دارد بنزین را دو نرخی کنیم؟ معمولا در سایر کشورها بنزین چند نرخی است.
نظر برخی مخاطبان تابناک درباره این پرسش که آیا با چند نرخی کردن بنزین موافق هستید؟ را می‌خوانید؛ 
- مگر نظر ما هم مهمه؟!
- دقیقا. اگر نظر ما مهم بود در کشورهای دیگر خزانه مملکت را خرج نمی‌کردید.
- اگه مشکل قاچاق بنزین است دولت اعلام کنه فقط با کارت بنزین می‌شود بنزین زد و کارت جایگاه‌ها را جمع کند. آنگاه هرکی مصرف غیرمتعارف داشت معلومه داره قاچاق می‌کنه و ستاد او را فرابخواند تا توضیح بدهد.
- اونی که میگه چه‌اشکالی داره دو نرخی بشه، بدونه‌اشکالش اینه که از فردای اون روز، قیمت بالاتر بنزین مبنای قیمت‌گذاری تمام کالاها و خدمات میشه. مثل الان که ارز سه نرخی هست. 
- به لطف تدبیر و امید شیب افزایش همه قیمت‌ها کم شد. فقط مونده شیب قیمت بنزین کم بشه که بزودی اجرا میشه. 
- نظر چی هست اصلا ؟ من که تا حالا ندیدمش؟ نظر دادن خوردنیه یا پوشیدنی.... 
- قیمت خودرو نصف کنید بنزین دو برابر نه بیشتر 
- سهمیه‌بندی و چند نرخی شدن و البته غیرقابل فروش بودن به غیرمیتونه مفید باشه.
- وقتی درآمدها ثابت است ولی قیمت تمامی اجناس حداقل دو برابر و حداکثر آن نامشخص است افزایش یافته و به بهانه‌های مختلف یارانه افراد را قطع می‌کنند افزایش قیمت بنزین یعنی نابودی قشر زیادی از مردم جامعه. دولت باید با راهکارهایی مصرف سوخت را کنترل کند و از قاچاق آن جلوگیری کند و به مردم هم آموزش دهد که چگونه کمتر و بهینه مصرف کنند از طرفی وسایط نقلیه عمومی را هم افزایش دهند تا مردم به راحتی بتوانند بدون استفاده از وسیله شخصی به کارهایشان برسند. وگرنه اینکه گران کنند و یارانه‌اش را بدهند خواهید دید که گران می‌کنند ولی یارانه را هم نمی‌دهند. از طرفی اضافه شدن قیمت سوخت یعنی افزایش دومرتبه تمامی کالاها. چون افزایش قیمت سوخت تمامی هزینه‌ها را بالا می‌برد. 
- نخیر مردم با افزایش قیمت هیچ چیز موافق نیستند بیخود مردم را سپر ندانم کاری‌های خود نکنید. 
- دولت ابتدا با افتخار گفت بنزین را تک نرخی کردیم و گران شد حالا با تورمی که خودش عاملش هست چرا روی حرفش نمی‌ایستد این بار ارزان بفروشد. 
- مردم مخالفند در این شرایط افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد گرانی و نارضایتی می‌شود که حقیقتا بخش زیادی از مردم تحت فشار بیشتر قرار می‌گیرند باید برای مردم رفاه ایجاد کنند.
- چرا باید هزینه بی‌کفایتی مسئولیت در مقابل قاچاق را مردم بپردارند؟ هر وقت آقایان به مشکل می‌خورند فقط جیب مردم را میک می‌زنند. 
- هر وقت میزان حقوق و درآمد متناسب با سایر هزینه‌ها افزایش پیدا کرد اونوقت میشه گفت بالا بردن هزینه سوخت گزینه مناسبیه اما در شرایط فعلی همه چیز داره گرون میشه و قدرت خرید من و امثال من هر روز داره کمتر و کمتر میشه.
- راه‌حل‌های بهتری برای مبارزه با قاچاق سوخت وجود داره ولی متاسفانه مثل اینکه همیشه ساده‌ترین راه انتخاب میشه و فکری به راحتی معیشت مردم نمیشه 
- متاسفانه مسئولین دولت بجای اینکه مشکل قاچاق سوخت را حل کنند بدنبال پاک کردن صورت مسئله هستند.

2323

نظر شما