شناسهٔ خبر: 29944080 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| آموزش

حذف مرحله‌ای کنکور از سال آینده کلید می‌خورد/ هفته‌ای با حال و هوای آمادگی برای روز پژوهش و فناوری

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی یک هفته گذشته در حوزه فناوری و آموزش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه فناوری و آموزش در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
 
حذف مرحله‌ای کنکور از مهر ماه سال ۹۸ آغاز می‌شود
منصور غلامی وزیر علوم در خصوص حذف کنکور گفت: پذیرش حداقل ۸۵ درصد کلیه ظرفیت‌های آموزش عالی در دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، موسسات غیر انتفاعی، فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه‌های فوق واگذار می‌شود و داوطلبان متقاضی رشته محل‌های اعلامی ضرورتی به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ندارند.

نتایج نهایی آزمون استخدامی ۸ دستگاه اعلام شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی ۷۳۰ نفر پذیرفته شدگان نهایی پنجمین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی که آزمون آن‌ها در تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۷ برگزار شد بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

فرصت ثبت‌نام در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی تا ۲۵ آذر ادامه دارد
طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی دوم اسفندماه ۹۷ برگزار می‌شود و ثبت‌نام آن که از ۱۷ آذر ماه آغاز شده است تا یکشنبه ۲۵ آذر ادامه دارد.
 
حذف مرحله‌ای کنکور از سال آینده کلید می‌خورد/ هفته‌ای با حال و هوای آمادگی برای روز پژوهش و فناوری

شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیاری تغییر کرد
باتوجه به برخی تغییرات برای استفاده از سهمیه مناطق محروم در چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، متقاضیان به اطلاعیه‌های مرکز آموزش سنجش پزشکی دقت داشته باشند. درحقیقت طی رای صادره در هشتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی ۲ تیر ۹۷ شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم به شرحی که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری آمده، تغییر یافته است.

آخرین مهلت دریافت کارت آزمون ارشد فراگیر پیام‌نور اعلام شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش درباره آزمون فراگیر ارشد پیام نور با بیان اینکه داوطلبان تا ساعت ۲۴ امشب برای دریافت کارت ورود به جلسه خود فرصت دارند، گفت: آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۷ صبح روز جمعه ۲۳ آذر ۹۷ با حضور ۵۲ هزار و ۵۰۲ داوطلب که از این تعداد ۲۸ هزار و ۶۹ نفر زن و ۲۴ هزار و ۴۳۳ نفر مرد هستند، برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری آزمون «فراگیر ارزیابی مهارت‌های زبان عربی» دانشگاه آزاد منتشر شد
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای جزئیات برگزاری آزمون فراگیر ارزیابی مهارت‌های زبان عربی این دانشگاه را منتشر کرد. طی این اطلاعیه اولین دوره آزمون فراگیر ارزیابی مهارت‌های زبان عربی (اشتمال) همزمان با آزمون زبان انگلیسی EPT دی ماه سال ۹۷ توسط مرکز سنجش و پذیرش برگزار می‌شود.

اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان به بودجه پژوهشی امسال/ برنامه‌های ملی هفته پژوهش و فناوری اعلام شد
مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه ۲۴ تا ۲۸ آذر ماه امسال هفته پژوهش با شعار پژوهش هدفمند فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی برگزار خواهد شد، گفت: اجرای هفته ملی پژوهش و فناوری به طور همزمان در سراسر کشور و توجه ویژه به پژوهش‌های کاربردی و تولیدات ساخت داخل ضمن برگزاری نمایشگاه تقاضای فناوری به همراه عرضه فناوری مهمترین ویژگی‌های هفته پژوهش و فناوری امسال هستند.
 
حذف مرحله‌ای کنکور از سال آینده کلید می‌خورد/ هفته‌ای با حال و هوای آمادگی برای روز پژوهش و فناوری
 
وی ادامه داد: نسبت بودجه پژوهشی به بودجه کل کشور حدود ۷ دهم درصد است و امسال بودجه پژوهشی ۱۴ هزار میلیارد در نظر گرفته شده هرچند که انتظار ما اختصاص بودجه بیشتری است.

آخرین دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور اعلام شد
محمد علی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور به مناسبت نوزدهمین دوره هفته پژوهش و فناوری به آخرین دستاورد‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: چاپ ۱۴۳۹ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی، ۹۰۰ مقاله در مجلات اسکوپوس، ۱۵۲۶ مقاله در مجلات آی اس سی، ۷۰۶ مقاله در مجلات ISI و اختتام ۴۱۶ طرح داخلی در دانشگاه، تولید و فروش بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب الکترونیکی درسی دانشگاه (نسخه موبایلی) در قالب اپلیکیشن کتاب‌خوان دانشگاه و انتشار ۸۶ عنوان کتاب جدید درسی و فرادرسی، اخذ کد شناسگر بین المللی دیجیتالی برای نشریات علمی، تقویت زیرساخت‌های مرکز آزمایشگاه‌های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور و ... از جمله دستاورد‌های دانشگاه است.
 
حذف مرحله‌ای کنکور از سال آینده کلید می‌خورد/ هفته‌ای با حال و هوای آمادگی برای روز پژوهش و فناوری

توانمندسازی نشریات علمی داخلی در دستور کار قرار دارد
محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم درباره توانمندسازی نشریات علمی در کشور اظهار داشت: حال که تعداد قابل توجهی نشریه علمی در کشور فعال است (حدود ۱۲۰۰ نشریه در وزارت علوم) باید برای توانمندسازی هرچه بیشتر آن‌ها برنامه‌ریزی کرد لذا شاخص‌هایی با رویکرد‌های داخلی و خارجی در نظر گرفتیم و مطابق آن‌ها نشریاتی را شناسایی و تشویق کردیم تا خود را در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه کنند.
 
امیدواریم امسال بتوانیم ماهواره شریف را پرتاب کنیم
صادق خواجه احسنی، مدیر گروه مخابرات فضایی و زمینی ماهواره دانشجویی دانشگاه شریف گفت: درحال حاضر نوید‌هایی به صورت غیررسمی به گوش می‌رسد که امسال بتوانیم پرتاب ماهواره شریف را انجام دهیم، امیدواریم امسال بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ماهواره شریف دو سال است که آماده است و روی موشک نصب بوده و الان این ماهواره کاملا آماده است که پرتاب شود، فقط تنها مشکل اجازه پرتاب این ماهواره است.
 
حذف مرحله‌ای کنکور از سال آینده کلید می‌خورد/ هفته‌ای با حال و هوای آمادگی برای روز پژوهش و فناوری

مطالبات بازنشستگان سال ۹۵ و ۹۶ دانشگاه کامل فنی و حرفه‌ای پرداخت شده است
ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیان کرد: دستورالعمل ترفیع سالیانه اعضای هیات علمی دانشگاه براساس مصوبه هیات امنا و مساعدت در خصوص پرداخت کامل مطالبات بازنشستگان سال ۹۵ و ۹۶ دانشگاه، دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تابع در سراسر کشور از اتفاقات مثبت و سازنده‌ای محسوب می‌شوند که با حمایت وزارت عتف به بار نشست و بخشی از بار مشکلات بر دوش این دستگاه را کاهش داد.

پیشرفت ساخت پروژه دانشکده مکانیک و ساختمان آموزش در دانشگاه شریف
محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف گفت: پروژه‌های عمرانی در دانشگاه شریف که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، ادامه پیدا می‌کند، اما پروژه‌های عمرانی دیگری که درصد کمتری پیشرفت در دانشگاه داشته، بنابر شرایط اقتصادی حاکم در جامعه متوقف شود.

تعداد «دانشمندان ۱ درصد برتر» دانشگاه علم و صنعت ایران به عدد ۱۷ رسید
بر اساس آخرین اعلام نظام رتبه‌بندی بین‌المللی ESI، تعداد دانشمندان ۱ درصد برتر دانشگاه علم و صنعت ایران، نسبت به ۶ سال گذشته، بیش از ۵ برابر افزایش یافت.

نظام آموزش عالی کشور بیمار است
مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام آموزش عالی ما بیمار است، گفت: تمام این بیماری به درون سیستم آموزش عالی مربوط نمی‌شود، صنعت هنوز دانشگاه را باور نکرده. آموزش عالی هم نیامده چشمه و راهی را نشان دهد که صنعت به سمتش برود. هر دو طرف مقصر هستند.
 

نظر شما