شناسهٔ خبر: 29944052 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مروری بر مهمترین اتفاقات ورزش کشور؛

پرتاب به شرط تخریب/ گردوخاک مدعیان در دیار زاینده‌رود/ وزیر ورزش‌وجوانان نمره بیست گرفت

وزیر ورزش و جوانان از آسایشگاه معلولین کهریزک بازدید و با معلولان ورزشکار این آسایشگاه دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛  در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

مسابقه هفته؛ پرسپولیس و سپاهان

دیدار عقب افتاده دو تیم پرسپولیس و سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد که این دیدار با تساوی یک-یک به پایان رسید. هر دو تیم برای رسیدن به صدر جدول راهی میدان شدند. این دیدار پرحاشیه و جذاب با گل‌های پورقاز و علیپور با تساوی به پایان رسید. حاشیه‌های دیدار دو تیم پایانی نداشت و هر دو تیم در مصاحبه با رسانه‌های مختلف و فضا مجازی به گل‌های دو تیم اعتراض کردند و معتقد بودند که گل‌ها با خطا وارد دروازه‌ها شده است.

 

دیدار+تیم+های+فوتبال+سپاهان+و+پرسپولیس+1

 

پیشنهاد هفته؛ دیدار استقلال و پدیده

دیدار عقب افتاده استقلال و پدیده یکی از جذاب ترین بازی‌های این هفته از رقابت‌های لیگ برتر است. استقلال برای ماندن در جمع مدعیان قهرمانی می‌جنگد و پدیده هم برای رسیدن به صدر جدول به مصاف آبی‌ها می‌رود. شاگردان شفر با شکست پدیده می‌توانند هم بازی را با برد در نیم فصل لیگ هجدهم به پایان برسانند و هم پاسخ کوبنده‌ای به منتقدان بدهند. البته پدیده که از مدعیان قهرمانی است هرگز برای باخت راهی میدان نمی‌شود.

 

دیدار+تیم+های+فوتبال+سپیدرود+رشت-+استقلال+تهران

 

معرفی رشته؛ پنچاک سیلات

پِنچاک سیلات به هنرهای رزمی کشور اندونزی اشاره دارد. این نام در سال ۱۹۴۸ به عنوان یک اصطلاح واحد برای توصیف سبک‌های مختلف رزمی اندونزی ابداع شد و از دو بخش پنچاک واژهٔ مرسوم برای هنرهای رزمی در جاوه شرقی و مرکزی و سیلات واژهٔ مرسوم در سوماترا تشکیل شد. در کاربرد امروزین اما معمولاً پنچاک به بخش‌های نمایشی این هنرهای رزمی و سیلات به جوهرهٔ جنگی و دفاع شخصی آن اشاره دارد.

این رشته در برنامهٔ مسابقات بازی‌های آسیایی هنرهای رزمی ۲۰۰۹ بانکوک (در ۱۱ بخش) و بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۹ هانوی (در ۱۵ بخش) قرار داشت. همچنین این رشته در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور خواهد داشت. کشورهای آسیایی اکثراً دارای رشته رزمی مخصوص خود می‌باشند و اندونزی از این قاعده مستثنا نیست. مردم دنیا با رشته‌هایی از قبیل کاراته، تکواندو، جودو و کونگ فو یا ووشو به دلیل دیدن فیلم های هالیوودی و هنگ کنگی آشنایی دارند. اما با رشته رزمی با طراوت، مهلک و زیبای پنچاک سیلات که در اندونزی ریشه دارد آشنایی کافی ندارند. پنچاک سیلات یکی از کشفهای مهم در زمینه ورزشهای رزمی بین مردم جهان در قرن ۱۹ میلادی بود که به سرعت عمومیت گسترده‌ای یافت. در قرن بیستم این رشته به سرعت گسترش یافت و از نظر مردم علاقه‌مند به رشته‌های رزمی بعنوان یک مظهر تاریخی که هم روش زندگی و هم ورزش و هم یک آموزه اخلاقی و روحانی است و همچنین مورد توجه و احترام زیاد است.

 

رقابتهای پنچاک سیلات/ بازیهای آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا

 

شخصیت هفته؛  ذبیح الله پورشیب

نماینده کاراته کشورمان با برتری مقابل نماینده قزاقستان در لیگ جهانی سری آ چین موفق به کسب مدال طلا شد. وی با هزینه شخصی خود در این دوره از رقابت‌ها حضور یافت و توانست به مدال خوش رنگ طلا برسد و راه خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 هموار کند.

 

photo_2017-08-04_11-44-07

 

برنده هفته؛ بازدید وزیر ورزش و جوانان از مددجویان آسایشگاه کهریزک

مسعود سلطانی فر،  وزیر ورزش و جوانان از آسایشگاه معلولین کهریزک بازدید و با معلولان ورزشکار این آسایشگاه دیدار  و گفتگو کرد. 

وی در حاشیه بازدید از آسایشگاه کهریزک گفت: خدا را شاکریم که این روحیه و حس انسان دوستی در بالاترین سطح در بین مردم وجود دارد و همه احساس می کنیم آنچه توان داریم باید در طبق اخلاص گذاشته و به هموطن خودمان کمک کنیم و اگر قرار است شور و شعفی باشد باید برای همه به وجود بیاید.

 

بازدید+وزیر+ورزش+و+جوانان+از+آسایشگاه+کهریزک

 

بازنده هفته؛ مجید جلالی

مجید جلالی، سرمربی پیکان که فصل را خوب آغاز کرد اما بعد از 6 باخت متوالی باعث شد تا آقا معلم فوتبال ایران با توافق مسئولان باشگاه از این تیم جدا شود. پیکان در رقابت‌های لیگ برتر با 16 امتیاز در جایگاه هشتم جدول لیگ برتر قرار دارد. پیکان فصل گذشته با هدایت جلالی از مدعیان قهرمانی بود اما این فصل جلالی نتوانست پیکانی‌ها را در جمع مدعیان قهرمانی قرار دهد.

 

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس- پیکان

 

نقد هفته؛ احسان حدادی

حدادی از پرافتخارترین ورزشکار در رقابت‌های آسیایی است. همچنین وی نسبت به سایر ورزشکاران دوومیدانی در رقابت‌های المپیک با تجربه تر است. علیرغم افتخاراتی که این ورزشکار کسب کرده  انتظار نگاه ویژه به حدادی را نمی‌توان خرده گرفت اما نباید این ورزشکار توقعات خود را افزایش دهد که سبب حاشیه در حوزه دوومیدانی شود.دیگر ورزشکاران حوزه تیم ملی هم حضور دارند که بیشتر از حدادی توانایی کسب مدال طلا را دارند. با توجه به تجربه‌ای که این ورزشکار دارد نباید علیه فدراسیون مصاحبه‌های تند انجام بدهد. نسبت به فعالیت فدراسیون دوومیدانی هم انتقاداتی وجود دارد اما از ورزشکار حرفه‌ای، اخلاق حرفه‌ای هم انتظار می‌رود.

 

بازدید+وزیر+ورزش+DDو+جوانان+از+آسایشگاه+کهریزک

نظر شما