شناسهٔ خبر: 29943904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اعلام کرد؛

پیش بینی ۱.۲میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا پایان سال برای مرکزی

اراک- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی گفت: ۱.۲میلیارد دلار صادرات از استان مرکزی برای کشورهای هدف تاپایان سال پیش بینی شده که طی هشت ماهه سال جاری ۷۰۰میلیون دلار آن تحقق یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حاجی پور چهارشنبه شب در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: سال گذشته با همتی که در مجموعه واحدهای صادراتی انجام شد، صادرات استان مرکزی از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: هدف گذاری برای صادرات در سال جاری یک و نیم میلیارد دلار تعیین شده، ولی با توجه به شرایط، براساس آخرین آمار طی ۸ ماه سال جاری ۷۰۰ میلیون دلار صادرات ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش و رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: پیش بینی و هدف گذاری ما تا پایان سال بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار صادرات از استان مرکزی به کشورهای هدف تعریف شده، امیدوارم با همتی که در گروه‌های صادراتی استان وجود دارد این شرایط تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: کشور نیازمند یک تغییر رویکرد در امر صادرات است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی و تحقیقات انجام شده ۷۰ قلم محصول بالای ۵۰ میلیون دلار ارزش در کشور شناسایی شده است و از نظر تنوع هم در جایگاه بالایی قرار داریم، بنابراین لازم است در این مورد یک بازنگری اساسی در کشور صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی همچنین صدور مجوز تاسیس پایانه های صادراتی، پایانه محصولات کشاورزی و راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه در محلات را از جمله نیازهای استان برشمرد.

نظر شما