شناسهٔ خبر: 29943708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ترزا می: در انتخابات پارلمانی بعدی نامزد نمی‌شوم

نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه قبل از برگزاری جلسه رای اعتماد گفت که در انتخابات عمومی بعدی کشورش به‌عنوان نماینده حزب محافظه‌کار نامزد نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم ، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه قبل از برگزاری جلسه رای اعتماد گفت که در انتخابات عمومی بعدی کشورش به‌عنوان نماینده حزب محافظه‌کار نامزد نخواهد شد.

نمایندگان هم‌حزبی ترزا می که از عملکرد او در مذاکره با اتحادیه اروپا برای محقق کردن «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در پارلمان انگلستان ناراضی‌اند قرار است پیشنهاد عدم‌اعتماد به او را به‌رای بگذارند.

طبق قوانین داخلی حزب محافظه‌کار،  هنگامی که 15 درصد نمایندگان پیشنهاد رای عدم‌اعتماد را مطرح کنند این پیشنهاد از حدنصاب لازم برای به‌رای گذاشته شدن برخوردار خواهد بود. 

مقام‌های حزب محافظه‌کار روز چهارشنبه اعلام کردند تعداد نمایندگان عضو حزب در مجلس عوام که خواستار رای‌گیری در مورد «عدم‌اعتماد» به می بوده‌اند به حدنصاب رسیده است.  تاکنون 48 نامه از نمایندگان محافظه‌کار این درخواست را مطرح کرده‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر متن توافق میان دولت خود با رهبران کشورهای اروپایی درباره شرایط اجرای برگزیت را علنی کرد. این موضوع خشم برخی نمایندگان را در پی داشت که خواستار استیضاح نخست‌زیر شدند.

نظر شما