شناسهٔ خبر: 29943390 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمریکا با اخبار جعلی مقابله می‌کند

دانشگاهیان پیشرو در آمریکا خواستار ایجاد واحدهای علمی «واکنش» برای کمک به جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط و گمراه کننده در مورد تحقیقات علمی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از «timeshighereducation»، دانشمندان آمریکایی خواستار ایجاد یک واحد علمی برای مبارزه با اخبار علمی جعلی هستند. 

برهمین اساس دانشگاهیان دانشگاه پرینستون، پیشنهاد ساخت واحدهای علمی «واکنش» برای کمک به جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط و گمراه کننده در مورد تحقیقات را داده‌اند.

داگلاس ماسسی و هنری جی برانت، استاد جامعه شناسی و امور عمومی در دانشگاه پرینستون و شانتو ایوانگار، استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد، معتقدند که عدم اعتماد به مطالعات علمی و شک و تردید در مورد کنوانسیون‌های علمی، به طور فزاینده‌ای از «ارتباطات نامناسب» و بیشتر از «انتشار وسیع اطلاعات گمراه کننده و غلط»در رسانه‌ها نشأت می‌گیرد.

محققان دانشگاه‌های آمریکا باور دارند، دانشمندان و انجمن‌های علمی باید با کمپین‌های مبارزه با اخبار نادرست به هر دو طیف سیاسی اطلاعات درست دهند.

ماسسی و ایوانگار در یک مقاله منتشر شده در مجله «آثار ملی آکادمی علوم» می‌گویند که در ایالات متحده، آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی می‌توانند یک کنسرسیوم از سازمان‌های حرفه‌ای علمی برای ایجاد تأسیسات یک عمل رسانه‌ای و اینترنتی که شبکه‌ها، کانال‌ها و سیستم عامل‌های وب را نظارت می‌کند داشته باشند.

این اقدام به منظور مبارزه با منابعی است که اطلاعات علمی نادرست و گمراه کننده را پخش می‌کنند؛ توییتر، فیس‌بوک و به طور کلی فضای مجازی بخش عمده‌ای از رسانه‌های مملو از اخبار غلط را شامل می‌شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما