شناسهٔ خبر: 29943375 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مسئول کیهان در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه:

امروز تابستان داغ ایران تبدیل به اروپای شعله ور شده است

حوزه/ شریعتمداری گفت:امروز تابستان داغ ایران که اتفاق نیفتاده است، بلکه تبدیل به اروپای شعله ور شده است. راهکار ما برای گمراه نشدن این است که نقشه راه را در اختیار داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حبرگزاری«حوزه»،‌ حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه شهر قم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: راحت ترین راه برای درک تفاوت کشور ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی این است که ببینیم کجا بودیم و اکنون کجا هستیم.

وی افزود: دشمن در طی این سالها، تمام قدرت خود را به کار بست تا حرکت اسلامی مردم ایران را در مقاطع مختلف خاموش نماید. پیش از اینکه بسم الله انقلاب گفته شود، بزرگترین صدمات ممکن از طریق شورش های مناطق مرزی آغاز شد. همین توطئه ها برای از بین بردن حرکات هر قدرتی کافی بودند.
این فعال سیاسی بیان داشت: دهها گروه تروریستی مثل قارچ، سر از خاک بر آوردند. تحریم ها هم مزید بر علت بود و سپس جریان طبس و جنگ تحمیلی و قضیه منافقین آغاز شد.

شریعتمداری افزود: در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران اسلامی تمام قدرتهای جهان دست به دست هم دادند و قاعدتا ما نباید باقی می ماندیم.

وی گفت: شب اول جنگ جیمی کارتر در مصاحبه ای اعلام کرد امیدوارم مسئولین ایران سر عقل آمده باشند. فردا آن روز نیز صدام مصاحبه خود را نیمه کاره گذاشت و گفت ادامه این مصاحبه را هفته آینده در تهران انجام میدهم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان ساخت: در آن زمان قدرت نظامی ما به چه صورتی بود؟ ما در مقابل تجهیزات به روز و سنگین عراق چه تسلیحاتی داشتیم؟ این را مقایسه کنید با وضعیت امروز ما که موشک های نقطه زن جمهوری اسلامی با بردهای بالا زمینه ثبات قدرت را برای ما فراهم کرده اند.

وی افزود: در مقایسه وضعیت حکومت ایران قبل و بعد از انقلاب هم نمای بسیار روشنی وجود دارد. از شاه مملکت گرفته تا وزرا، سفرا و نمایندگان مجلس همگی زیر نظر سفارت های غربی فعالیت می کردند اما توانمندی و استقلال امروز حکومت را مورد توجه قرار دهید.

 شریعتمداری با مقایسه بین میزان فروش نفت در دوره های قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب با 36 میلیون جمعت حدود 6 میلیون بشکه نفت صادر می شد، اما بعد از انقلاب تا به امروز با 80 میلیون جمعیت متوسط صادرات نفت ما 2 میلیون بشکه نفت بوده است اما مدیریت کشور را با این تفاوت صادران مقایسه بکنید.

وی افزود: در مقایسه رابطه کشور ایران در دو دوره پیش از انقلاب و پس از آن هم نکات جالبی وجود دارد. ایالات متحده آن روز قدرت بزرگی بود که کشور ایران را حیاط خلوت خود می دانست اما کشور ما بعد از انقلاب در دنیا با واقع تنها بود و به جز حکومت حافظ اسد در سوریه و گاهگاهی هم معمر قذافی ما دیگر هیچ ارتباطی با جهان بیرون در شرایط جنگی نداشتیم. بعد از این سالها عقبه هایی که آمریکا در منطقه برای خود متصور بود امروز در دست کیست؟


مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: رژیم صهیونیستی که با شعار از نیل تا فرات بوجود آمد، امروز به چه علتی دور خودش دیوار حائل کشیده و آن را در عمق زمین نیز فرو برده؟ اینها نشان از قدرت چه کشوری در منطقه است؟.

وی افزود: اگر ما در اوج قدرت و در حال پیشرفت نیستیم چرا همه دنیای استکبار بر علیه ما جمع شده اند و به انحاء مختلف در حال مشکل آفرینی برای ما هستند؟ دلیلش این است که جوانان ما متوجه نشوند در کدام نقطه ایستاده اند.

شریعتمداری خاطرنشان ساخت: ترفند روانی دشمن این است که القا کند شما در اقلیت هستید. چون کسانی که احساس می کنند نظرشان در اقلیت است ترجیح می دهند؛ نظرات خود را مخفی کنند و نتیجه این می شود که احساس تشخص یک ملت از بین برود.

وی افزود: زمانی در اتوبان قم تهران هر پانصد متر عکس یک روحانی شهید وجود داشت. و آنها را برداشتند، من پرسیدم چرا اینکار صورت گرفته؟ یکی از بزرگان گفت گروهی نزد امام رفته اند و گفته اند این تصاویر آمار تصادفات را بالا برده است. بعد از آن این همه بیلبورد های تبلیغاتی هیچ مشکلی درست نکرده اند؟، مشکل فقط تصاویر شهدا بود؟، نه بحث اینجاست که عده ای از همان موقع می خواستند فرهنگ شهادت را از میان این مردم برگیرند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ما امروز در شرایط بسیار خطیری هستیم اما آنهایی که شرایط بحرانی ابتدای انقلاب و زمان جنگ را دیده اند می دانند تمام شواهد نشانگر این است که وضعیت خیلی هم نگران کننده نیست.

وی افزود: البته که شرایط آسان نیست و جاده پیش رو آسفالته نیست، اما نباید دل ها نگران این باشد که سدی در مقابل ما وجود دارد.

شریعتمداری افزود: اگر کسی به عمد یا به خطا مهر شیطان بزرگ را از پیشانی آمریکا برداشت و مثلا مهر کدخدا بر آن گذاشت، مراقب باشید و بدانید دشمنی شیطان همیشگی است، اما کدخدا هم می تواند خوب باشد و هم بد باشد. این تغییر مهر پیشانی به این خاطر است که تغییر مسیر را در بر داشته باشد.

وی گفت: امروز تابستان داغ ایران که اتفاق نیفتاده است، بلکه تبدیل به اروپای شعله ور شده است. راهکار ما برای گمراه نشدن این است که نقشه راه را در اختیار داشته باشیم.کسانی که نقشه راه نداشتند شب عاشورا از سپاه امام حسین علیه السلام جدا شدند، اما آنهایی که نقشه راه را در دست داشتند از سپاه عمر سعد جدا شدند و خود را به غافله شهدای کربلا رساندند.

شریعتمداری افزود: تمام امکانات کشور در وزارت خارجه جمع شد و دولت را مختص به این وزارتخانه کردند آن هم با دستور کار توافق، اما به هیچ نتیجه ای نرسیدند. امروز هم باز این تفکر را رها نمی کنند و به دنبال تصویب FATF و CFT هستند. می گویند ما بزرگترین قربانی تروریسم هستیم و CFT هم لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم است. اما نمی گویند تروریسم از نظر ما با مصداق تروریسمی که غرب معین می کند چه تفاوت هایی دارد.

شریعتمداری گفت: باز می گویند ما تحفظ خواهیم داشت اما بازهم یکی از مواد این لایحه این است شرطی مورد قبول است که با روح لایحه در تضاد نباشد.
من توصیه می کنم یک سری به سایت FATF و سایت وزارت خارجه آمریکا بزنید و ببینید که سپاه قدس، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و حتی وزارت فرهنگ و ارشاد ما در لیست تحریم هستند.

وی با توجه به وضع کشور گفت: امروز شنیده می شود که می گویند اگر این معاهده به انجام برسد قیمت ها 20 درصد کاهش می یابد. همین سخنان در مهرماه 94 در مورد برجام هم زده شد؛ اما وضعیت گرانی نسبت به 94 چقدر تفاوت پیدا کرده است؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: دشمن یک فریب دارد که باید مراقب آن بود و آن این است که سعی می کند ما را در حالتی قرار دهد که ما فکر کنیم هیچ فرصتی نخواهیم داشت مگر اینکه راه هایی که او می گوید را برای برون رفت از مشکلات بپذیریم.

وی افزود: اگر توده های مردم به احساس غرق شدن بیفتند به هر چیزی چنگ می اندازند و آن راه نجات هم راهی است که دشمن ارائه می کند. سایه جنگ یکی از این ترفند ها بود.

شریعتمداری گفت: آمریکا اگر توان جنگ داشت و کمترین احتمال موفقیت را متصور بود حتی یک لحظه راهم از دست نمی داد.

وی افزود: دشمن سعی می کند ما را به گوشه رینگ ببرد تا ما آماده سازش شویم اما رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند هزینه سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است.

شریعتمداری گفت: این لطف الهی به ماست که اجازه داریم در این موقعیت نقش آفرینی کنیم. باید با دقت مراقب باشیم و از امکانات موجود استفاده کنیم و بدانیم آینده مال ماست. اگر غیر از این بود این همه امکانات برای غرق کردن کسی که خودش در حال غرق است خنده دار بود.

وی افزود: حقارت غرب این است که دختری وطن فروش که روزی حجابش را بر سر چوب زد و در خیابان انقلاب مشهور شد را به پارلمان کانادا می برند و برایش جلسه سخنرانی می گذارند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: تورم و رکود دو امر متضاد هستند و اگر یکی بالا باشد دیگری پایین می آید. اما در دولت ما برخی خیلی هنرمند هستند و جمع بین دو متضاد را در کشور ما محقق کردند.

نظر شما