شناسهٔ خبر: 29942712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

رسانه های صهیونیست مدعی شدند:

شهادت مجری عملیات عوفرا در شمال رام الله+تصاویر

بر اساس اعلام رسانه های اسرائیلی نیروهای اشغالگر صهیونیست امروز با تیراندازی به سمت یک خودرو در شمال رام الله مدعی شدند مجری عملیات عوفرا را به شهادت رسانده اند و یک نفر دیگر را این رابطه بازداشت کرده اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری عرب 48، یک جوان فلسطینی عصر امروز چهارشنبه به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست به شهادت رسید، نظامیان اسرائیلی این جوان را با این ادعا هدف قرار دادند که وی مجری عملیات تیراندازی شهرک عوفرا در روز یکشنبه بوده است، این درحالی است که رسانه های صهیونیستی از مجروحیت یک نفر دیگر در تیراندازی اشغالگران خبر دادند.

 

در جزئیات این حادثه آمده است یگان «یمام» واحد ویژه وابسته به پلیس اسرائیل که به «مرزبانی اسرائیل» معروف است به سوی یک وسیله نقلیه عمومی در خیابان اصلی موازی با روستای سردا در شمال رام الله در کرانه باختری شدیداً تیراندازی کرده است.

 

در جریان این اقدام اشغالگران صهیونیست جوانی 20 ساله به نام صالح البرغوثی که راننده این وسیله نقلیه بوده و همچنین یکی از مسافران به نام عواد برغوثی مجروح شده اند که هر دو از روستای کوبر در شمال رام الله بوده اند و هنوز از چگونگی مجروحیت آنان خبری منتشر نشده است.

 

اما پایگاه خبری روزنامه یدیعوت آحرونوت در ابتدا از بازداشت مجروحان این حادثه توسط نیروهای اشغالگر خبر داده و پس از آن اعلام کرد راننده وسیله نقلیه به قتل رسیده است و دیگر افراد مجروح برای معالجه به بیمارستان قدس منتقل شده اند.

 

البته شاهدان عینی که خود را به این وسیله نقلیه رسانده اند بر عدم وجود آثار خون در اتومبیل تاکید کرده اند که در صورت صحت این مساله و اعلام رسانه های اسرائیلی در خصوص قتل راننده فرضیه قتل وی پس از بازداشت تقویت می شود.

 

شاهدان همچنین تاکید کردند برغوثی در حال بازگشت از محل کار خود بوده که هدف تیراندازی صهیونیست ها از شیشه پشتی وسیله نقلیه عمومی قرار گرفته که باعث توقف خودرو شده است اما برغوثی مورد اصابت گلوله قرار نگرفته است.

 

لازم به ذکر است رسانه های اسرائیلی در ابتدا از بازداشت دو نفر به اتهام انجام عملیات تیراندازی در عوفرا خبر داده و پس از آن اعلام کردند یکی از آنها به دلیل شدت جراحات وارده کشته شده است.

 

نیروهای اشغالگر صهیونیست همچنین امروز به منطقه ضاحیه الریحان در شمال رام الله حمله کرده و در نزدیکی بیمارستان الاستشاری متمرکز شدند چنانچه ساختمانی به نام سکینه را در منطقه عین مصباح این شهر محاصره کردند.

خبرها حاکی از آن است که نظامیان اسرائیلی به منزل صالح برغوثی در روستای کوبر حمله کرده و تمام افراد خانواده وی را در یک اتاق زندانی نموده اند.

 

اشغالگران از ورود اهالی روستا به خانه برغوثی جلوگیری کرده و عملیات جستجو در منزل وی را آغاز کرده اند.

 

همچنین درگیری های شدیدی در این روستا و اطراف منزل برغوثی آغاز شده که بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین موجب مجروحیت چند جوان بر اثر اصابت گلوله های پلاستیکی شده است.

 

شهر رام الله در روزهای گذشته شاهد جو سنگین امنیتی نیروهای اسرائیلی است که به دنبال مجری عملیات عوفرا هستند.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما