شناسهٔ خبر: 29942704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

«محسنی بندپی» استاندار تهران شد

استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.
در جلسه دیروز  صبح هیات دولت که به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، آقایان عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان های البرز، تهران و سمنان، از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

استانداران جدید، همسو با دولت هستند

وزیر کشور استانداران انتخاب شده را افرادی همسو با دولت توصیف کرد.
به‌ گزارش ‌ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه  هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره ساز و کار انتخاب استانداران، اظهار کرد: در تعیین استانداران ما اصلا توجهی به تعلقات حزبی آنها نداریم. 350 گزینه برای استانداری به ما معرفی شده است و ما در نهایت به 40 گزینه رسیدیم.
وی همچنین گفت‌: اولویت ما بر این بود که از معاونان استانداران بازنشسته برای استانداری انتخاب کنیم، چون آنها با سیاست های دولت آشنا هستند و می‌توانند راحت‌تر کار را ادامه دهند. فرماندهان و بخشداران نیز توسط خود آنها انتخاب شده‌اند. ما اسامی 40 نفر نهایی شده را به رییس جمهور دادیم و ایشان این افراد را بررسی می‌کنند تا الان 12 استاندار انتخاب شده‌اند و چهار استاندار دیگر را نیز سعی می‌کنیم هفته‌ بعد نهایی کنیم.
وزیر کشور ادامه‌ داد: همه استانداران انتخاب شده باید همیشه با دولت باشند و سیاست های دولت را قبول کنند. استانداران انتخاب شده هم همسو با دولت هستند و اگر همسو نباشند، دولت به آنها رای نمی‌دهد.
رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا قطع یارانه‌ها در سال آتی به استانداری‌ها واگذار شده است گفت: در لایحه بودجه حکمی آمده که سه دهک از کسانی که یارانه می‌گیرند در استان‌ها با کمک وزارت کار و سایر دستگاه‌ها شناسایی شده و یارانه‌ی آنها کاهش یابد،اگر این کاهش انجام شود منابع و مبالغ ناشی از آن در پروژه‌های عمرانی و تولیدی استان‌ها استفاده شده و همچنین به طبقات مورد نیاز کمک داده می‌شود.این پیشنهادی است که در بودجه به مجلس ارائه شده است و اگر مجلس آن را تایید کرد ما آمادگی اجرای آن را داریم.

امضای موافقتنامه همکاری فنی بین ایران و ژاپن

در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران که به ریاست رییس جمهور برگزار شد، ضمن قرائت رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره بودجه سال ۹۸ کل کشور و تأکید ایشان بر ضرورت‌های این امر، اعضا به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.
به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور توضیحاتی را درباره تمایزاتی که در بودجه سال 98 متناسب با شرایط ویژه اخیر ایجاد شده است، به هیأت وزیران ارائه کرد و ادامه مباحث برای انطباق هرچه بیشتر بودجه کل کشور با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به جلسه بعدی هیأت دولت موکول شد.
هیأت وزیران در ادامه، به وزارت امور خارجه اجازه داد نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه همکاری فنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن اقدام نماید.
هیأت وزیران در راستای ایجاد پشتوانه ای مطلوب برای ارتقای سطح رفاه و آسایش بازنشستگان نیروهای مسلح، آیین نامه اجرایی قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان های تابعه و وابسته به آنها را اصلاح کرد.
دولت این تصمیم را با توجه به ضرورت انطباق آیین نامه یاد شده با اصلاحیه قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح که در سال 1394 مصوب شد، اتخاذ کرد.

پیش‌بینی سهم استانی  برای پرداخت یارانه‌ها 

یک عضو کمیسیون برنامه وبودجه گفت: در بودجه امسال یارانه‌ها اصلا کم نشده است یعنی همان عدد را دولت در نظر گرفته است، تنها تفاوت این است که این عدد در حال حاضر به صورت متمرکز پرداخت می‌شود در حالی که در بودجه امسال سهم هر استانی پیش‌بینی شده است که به خود استان‌ها پرداخت کنند.
مهرداد لاهوتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تصمیمات جدید اعمال شده در لایحه بودجه امسال گفت: ما هنوز وارد محتوای بودجه نشدیم، روز یکشنبه آقای رییس‌جمهور بودجه را می‌آورد و بررسی خواهد شد. در مجموع با توجه به اینکه آمریکایی‌ها دارند تلاش می‌کنند که فروش نفت ما را محدود کنند، دولت تلاش کرده اتکاء به نفت را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه تلاش ما این است که فروش نفت روال طبیعی خودش را داشته باشد، تاکید کرد: ما به جهت اینکه پیامی را منتقل کرده باشیم که خیلی متکی به نفت نیستیم وابستگی به نفت را از حدود ۴۶ درصد به ۲۷ درصد رساندیم. تعداد بشکه نفتی که ما سال گذشته می‌فروختیم حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه با قیمت ۵۵ دلار بود که امسال یک و نیم میلیون بشکه با قیمت ۵۵ دلار پیش‌بینی کرده‌ایم.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره بحث مالیات در لایحه بودجه سال آینده گفت: درمیزان مالیات افزایشی نداریم، حدودا صد و شش هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تلاش کردیم همان عدد را حفظ کنیم.

 دانش‌آموزان باید  وظایف‌شان
 درباره ولی‌ امر را بدانند

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: اندیشه‌های رهبری باید در آموزش‌های دانش آموزان گنجانده شود چرا که در غیراین صورت کودکان ما وقتی بزرگ می‌شوند فرمانده را نمی‌شناسند در حالی که ما باید مفهوم ولایت فقیه را در غالب کتاب‌ها به دانش‌آموزان بیاموزیم تا وظایف خود را در قبال ولی و فرمانده بدانند.
به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در اولین گردهمایی دبیران آمادگی دفاعی مناطق تهران اظهار کرد: موضوع دفاع از مولفه‌های اصلی هر ملتی در جهان است و انسان به صورت طبیعی سعی می‌کند در مقابل تهدیدات از خود دفاع کند.

دانشجویان باید «عدالتخواهی» را
در تراز انقلاب مطالبه کنند

وزیر دفاع گفت: دانشجویان، فرماندهان و افسران جنگ نرمی هستند که در عصر حاضر بیش از هر دوره‌ای باید آگاه‌تر و هوشیارتر در راه مبارزه با استکبار، مفهوم عدالتخواهی را در محیط بین‌الملل مطالبه کنند. به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع که با حضور رییس دانشگاه، اعضای هیئت علمی، جمعی از اساتید و مدیران ارشد وزارت دفاع به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با درود به روان پاک شهدا، شهدای هسته ای، امام شهیدان و بویژه 3 شهید عرصه علم که منشأ حرکات عمیق در جامعه اسلامی شدند اظهار داشت: شهدا در زمان حیات و حتی پس از حیات، منشأ برکات و خیر عظیم شدند و برگردن ما حق ویژه‌ای دارند.
امیر سرتیپ حاتمی علم آموزی، آزادی خواهی و از همه مهم تر عدالتخواهی را  از مولفه‌های اساسی دانشجویان عنوان کرد و افزود: عدالتخواهی دانشجویان همچون دانشجویان سال 1332 باید در تراز انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز دانشجویان در راه مبارزه با ظلم و سلطه‌گری، شجاعانه از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند. وزیر دفاع با تبیین مفهوم «عدالتخواهی» به عنوان یک مولفه اساسی دانشجوی انقلابی، خاطرنشان ساخت:‌ دانشجویان در کنار علم آموزی و شکافتن مرزهای دانش، فرماندهان و افسران جنگ نرمی هستند که در عصر حاضر بیش از هر دوره‌ای باید آگاه تر و هوشیارتر در راه مبارزه با استکبار، مفهوم عدالتخواهی را در محیط بین‌الملل مطالبه کنند. امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دنیا امروز شاهد حمایت سردمداران نظام سلطه از حکومت‌های ظالم است، تاکید کرد: دانشجویان می‌بایست با حساسیت در موضوعات و پدیده‌های سیاسی دنیا و منطقه از خود بپرسند چرا امروز صدها و هزاران نفر از کودکان و مردم بی گناه و مظلوم در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن کشته می‌شوند؟
وی در همین زمینه اضافه کرد: همانگونه که دانشجویان در دوران طاغوت با خون خود عدالتخواهی را در معنای وسیع‌تر پیگیری و اجرایی کردند، امروز نیز دانشجویان باید در برابر نظام سلطه و تحولات منطقه ای، انقلابی،‌ پویا و آگاهانه به دنبال تحقق عدالت در عرصه بین‌الملل باشند. وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر به عنوان یک مرکز علمی مکمل در صنایع دفاع تصریح کرد:‌ این دانشگاه با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خاص ملی، آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی دفاعی کشور نقش خطیری در حفظ و ارتقاء قدرت بازدارندگی کشور دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما