شناسهٔ خبر: 29942698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

بارزانی بر حمایت از عادل عبدالمهدی تاکید کرد

اربیل – ایرنا- مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق طی سخنانی با اعلام حمایت از نحست وزیر کنونی عراق اعلام کرد که فرصت خوبی برای حل مشکلات اربیل و بغداد پیش آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق روز چهارشنبه گفت: بعد از انتخابات اخیر پارلمانی در عراق فرصت خوبی پیش آمده است و دولت عراق فرد توانمند و متعهدی را که به حقوق کردها در عراق معتقد است بر مسند حکمرانی می بیند و ما از عادل عبدالمهدی حمایت می کنیم.
وی افزود: ما از دولت عراق حمایت می کنیم تا مشکلات اربیل و بغداد حل و فصل شود .نقش ما تا زمانی که تفکر بغداد مثبت باشد در راستای حل اختلافات مثبت خواهد بود.
بارزانی در ادامه اظهار داشت: ما منتظر مذاکرات می مانیم تا ببینیم در مذاکرات با بغداد چه پیش می آید هرچند ما به حل مشکلات اربیل و بغداد بسیار امیدوار هستیم.
رهبر حزب دموکرات کردستان عراق در خصوص انتخابات اقلیم کردستان عراق و روند تشکیل دولت اقلیم گفت: با توجه به پیروزی حزب دموکرات کردستان عراق در انتخابات، اصلاحات و تغییرات اساسی در راستای منافع مردم کردستان عراق انجام خواهیم داد.
نامبرده تاکید کرد در تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان عراق تقسیم پست های سیاسی براساس سابق و تقسیم قدرت براساس مساوی نخواهد بود.
بارزانی تاکید کرد که برای تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق مذاکرات آغاز شده است و به مردم وعده داد که در همه حوزه ها تغییرات کلان و استراتژیک صورت گیرد.
خاورم**351**17**380

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما