شناسهٔ خبر: 29942502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

قشر مستضعف جامعه بزرگترین حامی مالی پیاده‌روی اربعین هستند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: علیرغم وجود افراد و خیرینی که ارقام قابل توجهی را در مسیر خدمتگزاری به زائرین اربعین حسینی هزینه می‌کنند، همچنان بخش عمده‌ای از هزینه‌ها توسط قشر مستضعف جامعه تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسن پلارک شامگاه امشب در بدو ورود به جزیره قشم در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم، اظهار داشت: هدف از این سفر، تقدیر از خادمین اباعبدالله الحسین (ع) در استان هرمزگان است.

وی با بیان این‌که هرمزگان در خدمات‌رسانی به زائرین اربعین در سال‌جاری و سنوات گذشته نقشی محوری داشته است، افزود: بر خود لازم دانستم با حضور در همایش تقدیر از خادمین مواکب این استان، گوشه‌ای این خدمات خالصانه آنان را مورد تجلیل قرار دهم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح‌کرد: تمام مسلمانان اعم از شیعه و اهل‌سنت نسبت به بزرگان دین اسلام به‌ ویژه نسبت به اهل بیت رسول اکرم(ص) که یکی از دو یادگار ارزشمند آن حضرت هستند، توجهی ویژه دارند.

پلارک با اشاره به آیات و روایات موجود در خصوص لزوم تعظیم اهل بیت عصمت و طهارت، بیان‌کرد: بر همین اساس و به واسطه مشاهده عینی آثار خدمتگزاری به خاندان پیامبر(ص)، مردم به‌ صورت خودجوش مسیر خادمی را ادامه می‌دهند.

وی گفت: با وجود افراد و خیرینی که ارقام قابل توجهی را در مسیر خدمتگزاری به زائرین اربعین حسینی هزینه می‌کنند، همچنان بخش عمده‌ای از هزینه‌ها توسط قشر مستضعف جامعه تامین می‌شود و ما خود را موظف به تجلیل از آنان می‌دانیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، با بیان این‌که همایش‌های تجلیل بدون فشار مالی و با حداقل تبلیغات برگزار می‌شود، افزود: افرادی برای این امر خیر نذر دارند و جزء واجباتشان به حساب می‌آید.

گفتنی است، بالغ بر800 نفر از استان هرمزگان در قالب 23 موکب، در اربعین حسینی سال‌جاری پذیرای زائران اربعین حسینی در داخل و خارج از مرزهای کشور بوده‌اند و همایش تجلیل از آنان فردا پنج‌شنبه 22 آذرماه 97 ساعت 9 صبح با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری به میزبانی جزیره قشم در تالار آینه این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما