شناسهٔ خبر: 29942372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حجتالاسلام مصلحی:

توطئه‌­های دشمنان با پايبندی ملت ايران به شعارهای انقلاب ادامه خواهد داشت

جانشین رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: توطئه­‌های دشمنان، تا زمانی كه ملت ايران شعارهای انقلاب را سر می­‌دهند ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

توطئه‌­های دشمن با پايبندی ملت ايران به شعارهای انقلاب ادامه خواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، نشست بصیرتی «۴۰ سال افتخار» یادبود شهید مدافع حرم «جواد کوهساری» با حضور حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» جانشین رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، جمعی از بسیجیان ناحیه حمزه سیدالشهداء مشهد و اقشار مختلف مردم چهارشنبه شب در مسجد موسی ابن جعفر (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام مصلحی در این مراسم اظهار داشت: ما در دوران ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی مواجه با توطئه­‌های سنگین دشمن هستیم که هر کدام کافی است یک کشور را با یک عقبه مستحکم از پای در آورد.

وی افزود: جنگی که در سال ۱۳۵۹ رخ داد یکی از این نمونه‌­ها است. جنگی که ارتش بعث عراق بر ملت ایران تحمیل کرد جنگ بین دو کشور نبود بلکه جنگ ایده و فکر بود. جمهوری اسلامی در دفاع مقدس با همه استکبار، عوامل منطقه‌­ای و داخلی درگیر بود. علی­‌رغم اختلافاتی که بین شرق و غرب وجود داشت، اما در مسئله مقابله با انقلاب اسلامی این دو قدرت وحدت نظر داشتند.

حجت السلام مصلحی خاطر نشان کرد: یکی از تهدیدات انقلاب هشت سال جنگ بود. بعد از آن تهاجم فرهنگی و در ادامه جنگ اقتصادی که امروز خود را به شکل تحریم‌­های اقتصادی نشان داده است علیه ملت ایران طراحی و عملیاتی شده است.

جانشین رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: این توطئه‌­ها، تا زمانی که ملت ایران اسلامی شعار‌های انقلاب را سر می­‌دهند و در راه شهدا و مسیری که امام خمینی (ره) آن را معماری کردند و مقام معظم رهبری آن را مدیریت می‌­کنند گام بردارند، ادامه خواهد داشت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جبهه حق هر چند از نظر عده کم باشند، اما اگر توکل به خدا داشته باشند بر جبهه باطل پیروز خواهند شد؛ ادامه داد: بر اساس آموزه­‌های دینی نباید عده قلیل را کوچک شمرد. این سنت الهی است که اگر یاری‌گر دین خدا بودید نصرت الهی به یاری‌تان خواهد آمد. قیام عاشورا و نهضت اباعبدالله‌­الحسین (ع) مؤیدی بر این ادعا است. امام حسین (ع) به همراه ۷۲ نفر از یارانش در مقابل یزید، حاکم دنیای اسلام ایستاد و پیروز میدان شد. در طول تاریخ، حرکت سیدالشهدا (ع) تداوم داشته و خواهد داشت و تعطیل بردار نیست.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به حرکت ۲۵ میلیونی اربعین داشته باشید متوجه خواهید شد که این حرکت را امام حسین (ع) مدیریت می­‌کنند. استکبار همه هستی­‌اش را گذاشت تا با امپراطوری رسانه‌­ای این حرکت را سانسور کند، اما کتاب­‌های تجزیه و تحلیل قیام عاشورا امروز جزو پر فروش­‌ترین کتاب‌­ها در اروپا است.

حجت الاسلام مصلحی در ادامه به بحث نفوذ اشاره کرده و افزود: مقام معظم رهبری چهار سال و نیم است که به بحث نفوذ می‌پردازند. دشمن با سرمایه‌گذاری سنگینی که کرده به دنبال آن است تا با نفوذ مقابل انقلاب اسلامی بایستد و به اهدافش دست پیدا کند.

وی ابراز داشت: القاء ضرورت کنار آمدن با کدخدا و آمریکا، ایجاد اشتباه محاسباتی برای مسئولین، نخبگان و عامه مردم، تلاش برای فرسایش ظرفیت‌­های نظام در داخل کشور، پیوند زدن مشکلات معیشتی مردم با سیاست­‌های خارجی نظام بخصوص حمایت­‌های جمهوری اسلامی از نهضت‌­های اسلامی و ایجاد این باور که برای حل مشکلات اقتصادی باید سیاست­‌های خارجی تغییر کند از اهداف دشمن در بحث نفوذ است.

جانشین رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: دشمن این اهداف را دنبال می‌­کند که جام زهر اتفاق بیفتد؛ اما به حول و قوه الهی استکبار کور خوانده است. رهبر معظم انقلاب با بهره­‌گیری از تاریخ که ریشه در آموزه­‌های قرآنی دارد به گونه‌­ای مدیریت خواهند کرد که جام زهر تکرار نشود هر چند این نوع مدیریت با نفاق موجود سخت است.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: چهره نفاق یک عقبه ۴۰ ساله دارد. خط نفاق به دنبال اجرای طرح‌­هایی است که افکار عمومی را فریب دهد تا به اهداف خود دست پیدا کند؛ لذا این ضرورت وجود دارد که نفاق در جمع نیرو‌های انقلابی و ارزشی تبیین شود.

این مسئول در ادامه به بررسی انواع نفوذ پرداخت و خاطر نشان کرد: نفوذ بر ۲ نوع موردی و جریانی تقسیم می­‌شود. ترور فیزیکی، ترور شخصیتی و سرمایه­‌گذاری دشمن بر روی فردی که در آینده آن را در راس حکومتی قرار دهد از زیرکد‌های نفوذ موردی به شمار می‌روند.

وی افزود: در نفوذ جریانی دشمن برای رسیدن به اهدافش در موضوعات مختلف به دنبال راه‌­اندازی جریان است. در جریان­‌سازی یکی از نکاتی که دشمن به آن توجه دارد این است که مسئولین، نخبگان و مردم را در تصمیماتشان دچار اشتباه محاسباتی ­کند تا از این طریق به اهداف خود دست پیدا کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم دشمن ۱۰ کار را انجام می‌­دهد تا اشتباه محاسباتی صورت بگیرد. تهدید و ایجاد ترس و همچنین دادن وعده دروغ از جمله این کار‌ها است.

جانشین رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در پایان بیان داشت: برای مقابله با طراحی دشمن در بحث نفوذ رهبر معظم انقلاب بر اساس آیه ۱۲۰ سوره آل عمران راه مقابله با دشمن را صبر و مقاومت و تقوا عنوان کردند. در حدود ۳۰۰ آیه از قرآن کریم به مسئله تقوا اشاره شده است که هر کدام در موضوعاتی همچون مسائل سیاسی، مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی و مباحث امنیتی کاربرد دارد که باید به آن پرداخته شود. برای مقابله با طراحی دشمن باید این خواسته رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانیم تا به نتیجه برسیم.

   

انتهای پیام/

نظر شما