شناسهٔ خبر: 29942224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

انتقاد شدید مدیر حوزه علمیه کاشان از مسئولان فرهنگی:

بی توجهی به نویسندگان حوزوی در پایتخت فرهنگی شدن کاشان شبیه طنز است

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرجی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد نویسندگان کاشان علما و روحانیون هستند، از بی‌توجهی به نقش نویسندگان حوزوی در پایتخت کتاب شدن کاشان انتقاد کرد و آن را شبیه طنز خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور فرجی، در نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه منطقه کاشان، با اشاره به مغفول واقع‌شدن جایگاه حوزه‌های علمیه در پایتخت کتاب شدن کاشان، اظهار داشت: در پایتختی کتاب کاشان از این که نویسندگان حوزوی به‌حساب آورده نشدند، شبیه به یک طنز بود.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد نویسندگان کاشان علما و روحانیون هستند، از بی‌توجهی به نقش روحانیون و نویسندگان حوزوی در پایتخت کتاب کاشان انتقاد کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان حرف اول را در بین نویسندگان ممتاز کشوری می‌زند، جای سؤال است که چرا نقش علما و روحانیون در پایتخت کتاب شدن کاشان نادیده گرفته‌شده است؟

وی ادامه داد: ای‌کاش در پایتخت شدن کتاب کاشان از نویسندگان برتر و افتخارآمیز این شهرستان همچون حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، حجج‌اسلام خدامیان، توفیقی، صادقی، مقدم، حسین زاده و... که سبب افتخار حوزه‌های علمیه کشور می‌باشند، دعوت، معرفی و تجلیل می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرجی خاطرنشان کرد: معرفی 4 نفر از نویسندگان برتر کشوری حوزه علمیه قم از بین 12 نویسنده برتر نشان‌دهنده این است که کاشان از جهت علمی در کشور بسیار غنی است.

وی بیان کرد: دست‌اندرکاران پایتخت کتاب کاشان وقتی دیدند که فرد شاخصی را در حوزه نویسندگی این شهرستان ندارند و حوزه علمیه در این عرصه قوی وارد شده، نقش نویسندگان حوزوی این شهرستان را نادیده گرفتند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، با گلایه از بی‌توجهی دست‌اندرکاران پایتخت کتاب کاشان به نویسندگان حوزوی، گفت: همان‌طور که پنجاه سال اول دوران آموزش‌وپرورش کاشان، علما و روحانیون مؤسس مدارس علمیه و مراکز آموزشی این شهرستان بودند، ولی در جشن صدسالگی آموزش‌وپرورش کاشان از آن‌ها به‌عنوان پیشکسوت و خیر مدرسه‌ساز دعوت نشد، در پایتخت کتاب شدن این شهرستان در کشو نیز به نویسندگان حوزوی و روحانیون بی‌اعتنایی شد.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین دامنه کاری خود را در معرفی نویسندگان حوزوی وسیع‌تر می‌کردند، قطعاً در مباحث پایتختی کتاب امتیازات بهتر و بیشتری را کسب می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرجی، در ادامه به انتظاراتی که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر پنج‌شنبه هفته جاری به شهرستان کاشان دارد، اشاره کرد و نبود کتابخانه مرکزی، زیرساخت‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی فعال را مهم‌ترین مشکل این شهرستان عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه کاشان برای آگاهی بیشتر جوانان به مسائل اجتماعی، نیاز به مراکز علمی، تحقیقاتی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد، گفت: از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم که از محل دو درصد معوقه شهرداری‌ها اقدامات لازم را در این زمینه به عمل‌آورند.

بر پایه این گزارش، در این نشست مدیران مدارس ضمن درخواست ارتقای سطح علمی مدارس، به آسیب‌های اجتماعی به دلیل واقع‌شدن مکان‌های غیرفرهنگی مانند سفره‌خانه‌ها، تالارهای جشن و عروسی در جوار مدارس علمیه باب العلم آیت‌الله اعتمادی(ره)، آیت‌الله مصطفوی(ره)، مسجد آقابزرگ و... اشاره کردند و مقرر شد طی نامه‌ای از معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان و مدیران مربوطه بخواهند که در این زمینه برخورد قانونی را به عمل‌آورند.

انتهای پیام/

نظر شما