شناسهٔ خبر: 29942142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عدم کاهش ارز معضل بزرگی برای طبقات ارزی است

رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند عدم کاهش ارز را معضل بزرگی برای طبقات ارزی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛احتشام رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان و مراسم رونمایی از نشان ثبت جهانی شدن 4 محصول کشاورزی استراتژیک خراسان جنوبی گفت : فضای کسب و کار داخل کشور نشأت گرفته از فضای بین المللی است.

وی افزود : باید استراتژی بچینیم و از بحران ها و فضای کسب و کار بین المللی دور شده و به سوی اهداف ، توسعه صادراتی و اشتغال و ارزآوری باشیم.

احتشام گفت: پیشنهاداتی برای استراتژیک داده شده چرا که برای صادرکنندگان برگشت ارز فراهم نبود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود : چالش های محیط به درستی دیده نشده و نمی توانیم استراتژیک های خاصی ارائه دهیم.

وی گفت: عدم کاهش ارز معضل بزرگی برای طبقات ارزی است.

احتشام افزود:این زیر ساخت را اصلاح نکردیم و این نرخ مربوط به زمانی است که ارز کم بوده است و در حال حاضر که نرخ تغییر کرده باید بر اساس تغییر ، نرخ ارز نیز تغییر کند و براساس فروش واقعی شود .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار کرد: باید تولید را حمایت کنیم و زمانی که نهاده ها را با نرخ عرضه تولید کنیم انگیزه تولیدکنندگان از بین می رود و صادر کنندگان خواهان کاهش قیمت ارز هستند.

وی بیان کرد : انتظار داریم بخشنامه های موجود را حذف و به مبنای کارشناسی و کار علمی تصمیم گیری کنیم.

احتشام تصریح کرد: با توجه به استان مرزی و برنامه توسعه اقتصادی در تلاش برای حذف موانع و کاهش هزینه ها هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: خواهان اصلاح و تعمیر جاده ای که به گمرک ماهیرود ختم می شود و توجه به حمل و نقل ترانزیت کالا هستیم.

وی افزود: غیر فعال کردن نمایندگی وزارت امور خارجه ، عدم گمرک شدن بازارچه یزدان ، عدم توازن تجاری ، عدم مبادله قانونی از مرزنشینان از جمله موانع مهم بر سر راه اقتصادی است.

احتشام گفت : با تراکم زیادی در مرز مواجه هستیم و مشکلاتی برای ورود در بازار افغانستان داریم و در این زمینه باید فکر اساسی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود : تعداد 596 نفر عضو اتاق بازرگانی هستند که از این تعداد 161 نفر عضو حقوقی و 73 نفر عضو حقیقی هستند.

وی همچنین از برگزاری  40 سمینار برای آموزش تجار ،11 جلسه کمیسیون صنعت و معدن و کمیسیون گردشگری فعال خبر داد.

انتهای پیام/غ

نظر شما