شناسهٔ خبر: 29941507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مرکل: آلمان خواستار تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه است

صدر اعظم آلمان اعلام کرد که کشورش به دنبال ادامه اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از تاس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان اظهار داشت که آلمان در نشست اتحادیه اروپا به منظور ادامه تحریم ها علیه روسیه سخنرانی خواهد کرد.

 

مرکل گفت: صریح و بی پرده می گوییم که خواستار ادامه تحریم ها علیه روسیه خواهیم بود. ما ادعاهای فعلی روسیه راجع به دریای آزوف را قبول نداریم.

 

گفتنی است که در سال ۲۰۱۴، اتحادیه اروپا به دلیل اتفاقات بین اوکراین و روسیه و الحاق کریمه به روسیه، تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کرد. بروکسل همچنین مذاکرات برای سفر بدون ویزا و توافقنامه های همکاری جدید را تعلیق کرد. تعدادی از مقامات روسی نیز از ورود به اتحادیه اروپا منع شدند و دارایی های آنها مصادره شد. علاوه بر این، محدودیت های تجارت، مالی و نظامی نیز علیه روسیه اعمال شد. این تحریم ها چندین بار تمدید شده اند. بسته فعلی تحریم های اقتصادی در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ به پایان میرسد.

 

شایان ذکر است اخیرا، به دلیل ورود غیرقانونی کشتی های نظامی اوکراین به حریم دریایی روسیه رابطه مسکو و کی یف تیره شده است. در پی این اتفاق، رئیس جمهور اوکراین پیمان دوستی این کشور با روسیه و همچنین برخی توافقنامه های بین دو کشور را لغو کرد. اوکراین همچنین خواستار قطع ارتباط سایر کشورها با روسیه شده است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما