شناسهٔ خبر: 29940946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان رضوی نیازمند 26 هزار کلاس جدید است

خراسان رضوی برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه آموزشی نیازمند ساخت 26 هزار کلاس درس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون مشارکتهای نوسازی و مدارس غیر دولتی خراسان رضوی گفت: سرانه فضای آموزشی در این استان مناسب نیست و برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند ساخت 26 هزار کلاس درس جدید هستیم.
محمد صادق قاری امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه خیرساز دکتر نیشابوری در قوچان افزود: میانگین سرانه آموزشی در کشور 5.3 متر مربع است که این میزان در خراسان رضوی به 4.2 مترمربع می رسد.
وی اظهار داشت: در طول 20 سال گذشته حدود چهار هزار و 800 طرح توسط خیران ساخته شده که برای رسیدن به میانگین کشوری همین تعداد پروژه نیز مورد نیاز است.
وی میانگین سرانه آموزشی در قوچان را 4.1 متر مربع ذکر کرد و گفت: این شهرستان با اتمام پروژه های در دست اقدام به میانگین سرانه آموزشی استان و بالاتر از آن خواهد رسید.
قاری با بیان اینکه آموزشگاه دکتر نیشابوری یکی از ده ها پروژه ای است که توسط خیران و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده است افزود: این پروژه به مساحت یک هزار و 500 متر مربع و زیر بنای یک هزار و 5 متر مربع، دارای 12 کلاس درس و 6 اتاق است و بیش از 15 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و مشارکت خیران برای ساخت آن هزینه شده است.
وی با اشاره به تنگناهای اعتبارات دولتی، حضور خیران برای مشارکت در ساخت مدارس را ضروری دانست.دکتر محمد رضا نیشابوری خیر مدرسه ساز قوچانی در سال 84 نیز مدرسه 10 کلاسه صدیقه یوسفی را به یاد مادر فرهنگی خود در جهت ارتقای سطح آموزشی بانوان قوچان ساخته و به دانش آموزان دختر این شهرستان اهدا کرده بود.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان دارای 33 هزار و 534 دانش آموز است که توسط 2 هزار و 792 آموزگار در 400 آموزشگاه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.
این شهرستان در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.

نظر شما