شناسهٔ خبر: 29940709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

      
      تصادف مرگبار دو خودرو
ساری – خبرنگار کیهان :‌اشکپور سخنگوی مرکز اورژانس ۱۱۵ مازندران، گفت: برخورد شدید خودروسوزوکی با پراید در عبور ماهفروز محله جاده دریای ساری یک کشته و پنج زخمی برجای گذاشت.
زکریا‌اشکپور، افزود: در این حادثه یک خانم جان خود را از دست داد.
وی اضافه کرد: چها ر خانم و یک کودک یک و نیم ساله نیز زخمی و به بیمارستان امام خمینی ساری منتقل شدند.
دستگیری سارقان خیابانی
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي ايرانشهر از دستگیری 23 سارق خیابانی در اجراي طرح ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد.
سرهنگ محمود سعادتی، گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی مرحله‌ای دیگر از طرح مبارزه با سارقان خیابانی در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا درآمد.
وی افزود: این طرح که با هدف ارتقاء احساس امنیت عمومی به اجرا درآمد پلیس آگاهی با همکاری دیگر یگان‌های عملیاتی ضمن دستگیری 23 سارق خیابانی 18 فقره انواع سرقت خرد کشف کردند.
فرمانده انتظامی ایرانشهر تصریح کرد: توقیف 66 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و کشف 18 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق از دیگر نتایج این طرح است.
قاچاق قطعات کامپیوتر
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی استان یزد از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف محموله قاچاق قطعات کامپیوتر به ارزش یک میلیارد و 75 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا حناساب» ،گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی یک دستگاه تریلی را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند.
وی با بیان اینکه ماموران پس از بررسی اسناد و مدارک در بازرسی انجام شده 635 قلم انواع قطعات کامپیوتر که فاقد مدارک بود را کشف کردند، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
رئیس‌پلیس آگاهی یزد با بیان اینکه متهم قصد انتقال این محموله از جنوب کشور به تهران را داشت ادامه داد: کارشناسان ارزش این قطعات را یک میلیارد و 75 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
توقیف محموله برنج
اصفهان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان «نطنز» از کشف يک محموله برنج خارجی قاچاق به ارزش دو ميليارد ريال خبر داد.
سرهنگ «مرتضی هادیان»، گفت‌: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان «نطنز» حين اجرای طرح کنترل محورهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
 وی با بیان اینکه این خودرو حامل 23 تن برنج خارجی بود افزود: به دنبال عدم ارائه مدارک از سوی راننده، وی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
کشف سیگارقاچاق
ملارد – مهر: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف سیگار قاچاق درشهرستان ملارد خبر داد.
سرتیپ محسن خانچرلی، افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش گسترده سیگار قاچاق در غرب استان تهران و استان البرز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان ملارد بررسی موضوع را به طور ویژه در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران موفق شدند، با تحقیقات پلیسی انبار متروکه‌ای را شناسایی کنند و در بازرسی از این انبار بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کشف شد.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: یک نفر در این رابطه بازداشت و محل با دستور قضایی این محل پلمب شد.
تصادف زنجیره‌ای
شهرکرد- ایسنا : مسئول روابط عمومی اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری گفت: تصادف زنجیره‌ای در دو راهی مصطفی آباد از توابع شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری هفت مصدوم برجای گذاشت.
محسن ابراهیمی اظهار کرد: این حادثه میان خودروهای پیکان- پژو 405- پژو 405 و نیسان وانت اتفاق افتاد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: هفت مصدوم این حادثه رانندگی پس از انجام اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان سیدالشهدا فارسان منتقل شدند.
سانحه مرگبار
زاهدان – خبرگزاری صدا و سیما : رئیس‌اورژانس دلگان گفت : برخورد خودروی حامل سوخت قاچاق در جنوب سیستان و بلوچستان با خودروی پراید هفت کشته و مجروح برجا گذاشت.
صدیق پور افزود: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو 405 حامل سوخت قاچاق و یک دستگاه پراید در 30 کیلومتری محور دلگان - رودبار جنوب استان کرمان حد فاصل روستای حمیدآباد پنج نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند.
وی اضافه کرد: مصدومان حادثه برای مداوا به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ایرانشهر اعزام شدند.
سرعت غیرمجاز خودروی سواری پژو 405 و توجه نداشتن به جلو علت این حادثه گزارش شده است.
برخورد سمند با ساینا
سرویس شهرستانها : رئیس‌پلیس راه فرماندهی انتظامی استان چهار محال و بختیاری گفت: برخورد سواری سمند با ساینا در محور «لردگان به ایذه» دو کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.
سرهنگ «رحمت اله نجفی» افزود: در این حادثه یک دستگاه  سمند با سواری ساینا برخورد کرد که رانندگان دو دستگاه خودرو به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند و همچنین یک سرنشین خودرو ساینا مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه، را تجاوز به چپ سواری سمند اعلام کردند.
آتش گرفتن تریلر
اهواز – فارس: رئیس‌مرکز اورژانس خوزستان گفت: در محور اهواز به آبادان به دلیل مه‌ گرفتگی یک تصادف زنجیره‌ای رخ داد و یک نفر در این حادثه مصدوم شد.
شهیار میرخشتی، گفت‌ : در این تصادف مورد فوتی وجود نداشت  و یک نفر مصدوم شد که پس از اقدامات اولیه به بیمارستان منتقل شد.
این تصادف زنجیره‌ای به آتش گرفتن چند خودرو و انسداد جاده منجر شد.
بنا بر گفته رضا دولت شاهی، رئیس‌پلیس راه خوزستان یک دستگاه پژو 405 با یکدستگاه تریلر برخورد کرد و بعد از آن برخورد یک تریلر دیگر با این خودرو موجب آتش گرفتن تریلر شد.
شکار شکارچی
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما : رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت : شکارچیان غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.
علیرضا میرزانی، افزود: ماموران پاسگاه نیروی انتظامی امیرآباد هنگام گشت و کنترل مناطق مرزی ،در بازرسی از یک خودرو پیکان وانت، لاشه یک راس قوچ و یک راس میش وحشی را که به طور ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.
وی اضافه کرد: دو شکارچی غیر مجاز در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
مزاحم سایبری
بندر عباس – باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس‌پلیس فتای استان هرمزگان فضای مجازی را عامل رفتارهای هنجارشکن کودکان دانسته و از دستگیری متهم 9ساله سایبری در استان خبر داد.
سرهنگ علی‌اصغر افتخاری، گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر اینکه  فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ و تلگرام برای وی ایجاد مزاحمت کرده، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد متهم با ارسال مطالب ضد اخلاقی و درخواست تصاویر خصوصی از شاکی، سعی در ایجاد یک رابطه نامناسب با وی داشته است.
این مسئول انتظامی با‌اشاره به اینکه متهم از هویت پدرش در فضای مجازی استفاده کرده، اظهار کرد: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکی، با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم که پسربچه‌ای 9 ساله بود در بندرعباس شناسایی شد.
رئیس‌پلیس فتای استان هرمزگان اضافه کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضدونقیض خود را بی‌گناه جلوه دهد ولی در مواجهه با مستندات و مدارک موجود نهایتاً به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

نظر شما